GumiGuru: Amikor mégsem kell párban cserélned...

GumiGuru: Amikor mégsem kell párban cserélned...

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted - Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Suzuki GSX600F-emen Michelin Pilot Road 2-t használok. Tegnap sajnos első defektet kaptam, ezért muszáj újat vennem. Azt szeretném megkérdezni, hogy elég-e az első gumit cserélni vagy vegyek hátsót is? Gondolom fontos lehet, hogy jelenleg 8000 km van a hátsóban.

Válaszodat előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Alapvetően azt szoktuk javasolni, hogy motorgumit párban érdemes  cserélni, de az is igaz, hogy - az esetek többségében - a hátsó abroncs futásteljesítménye csak 60-70%-a az elsőének. Nem szeretnék most a kivételekbe belemenni, sportosan használt, nagytestű, nehéz motorokon ez az arány meg is fordulhat, de a legtöbb gépre az eredeti állítás igaz.

Michelin Pilot Road 2

Véleményem szerint a kisebbik bocin sincs ez másképp, főleg egy Pilot Road 2 esetén. Szóval amennyiben anyagilag belefér, akkor előre hátra érdemes lehet egy újat venned, hiszen az irányíthatóság így lesz tökéletes. Ha csak elsőt veszel, a szezon közepén, 4-5 ezer kilométer múlva a kockásodó hátsó rondít bele a a kezelhetőségbe, majd mire azt lecseréled, újabb 2-3 ezer múltán, akkor meg az első nem passzol majd hozzá.

Ugyanakkor, ha már mérhető a hátsó gumi kopása, de egyáltalán nem „kockás”, akkor kivételesen azt mondom, vágj bele bátran egy új elsővel, és ne költs két új abroncsra, mert kár lenne kiszanálni egy hibátlan kopásképű és a tapasztalatok alapján még ugyanennyit elfutó Pilot Road 2-t.

Continental 2019