GumiGuru: CBR600-ra a T30 vagy a Pilot Road jobb?

GumiGuru: CBR600-ra a T30 vagy a Pilot Road jobb?

- Kategória: Gumiguru
2

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőük? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Honda CBR600 F4i-re (2006) melyik lenne a jobb választás? A Bridgestone T30 Evo és a Michelin Pilot Road 4 között vacillálok, de ha van jobb ajánlatotok, szívesen fogadom.

Válaszotok előre is köszönöm. Üdv, László

VÁLASZ

Kedves László! Kivételesen nem török lándzsát egyik mellett sem, elvégre mindkét márkánál a jelenleg futó csúcsmodellekről beszélünk, így alapvetően nagyon melléfogni egyik abronccsal sem lehet. A 2018-as újdonságokról még sok szót nem érdemes ejteni,

elöljáróban annyit, de biztos értesültél már róla, a Road 5 és a T31 lesz az ez évi új modell.

Azért bízom rád a döntést, mert nem ejtettél szót a motorozási stílusodról és arról sem, hogy milyen módon használod a gépet. A két gumi egy picit eltérő jellem: a Michelin alapvetően egy túrásabb karakterű darab, ami annyit takar, hogy hamarabb elérhetőek a határai pl. száraz körülmények között, ez köszönhető a mintaárkok kiosztásának és kialakításuknak.

Honda CBR600: Michelin vagy Bridgestone lesz jobb?

Kevés az egybefüggő felület, ami a jó tapadásért és a pontos irányíthatóságért felel. Ennek pontosan az ellentéte a T30 EVO felépítése, melynél a vállrészeknél is sok egybefüggő felület található, ami pontosan kiküszöböli a Road 4 előbb említett “hiányosságát”. Természetesen pro és kontra, hiszen eső áztatta útfelületen biztosan stabilabb érzést nyújt a Road 4, tehát egyik se jobb vagy rosszabb, hanem más területen nyújt kiemelkedőt. A saját habitusod alapján kell eldöntened, számodra melyik a fontosabb tényező: a biztosabb száraztapadás és pontosabb kezelhetőség, vagy a nedves úton nyújtott jobb teljesítmény és a nagyobb futásteljesítmény.

Szemmel látható, mennyivel jobban bírta a Pilot Road, mint a T30… Hosszútávú tesztünkön a Bridgestone sportosabb benyomást keltett, de hamarabb elkopott

Amennyiben nem a határokat feszegeted és átlagos utcai motoros vagy, aki egy kellemeset túrázik egy hosszú hétvégén, akkor gyakorlatilag mindegy melyik abroncsot választod, viszont ha nem magázod a kanyarokat és szeretsz kifejezetten sportosan motorozni az F4i-vel, akkor nem kérdés, a Bridgestone a Te gumid.