GumiGuru: Elfelejthetjük a Pilot Road 5 GT-t...

GumiGuru: Elfelejthetjük a Pilot Road 5 GT-t...

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted - Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Az R17.hu-n olvastam, hogy a Michelin (Pilot) Road 5 már kapható lesz a leggyakoribb méretekben, ám a nehéz motorokra szánt GT verzió csak 2019 től lesz elérhető... Mi történik akkor, ha a nem nehéz motorokra szánt normál PR5 abroncsot rakom fel a Yamaha Bulldogomra, ami 250 kg + még ha két személlyel és megpakolva megyünk, akkor már 4-5 mázsánál járunk. Csak simán hamarabb elkopik vagy anyagában , szerkezetében is van valami eltérés? Ha igen, mégis mennyire drasztikusan kopik a GT verzióhoz képest? 120/70 R17 kell előre és 180/55 hátra, amik normál abroncsból kaphatóak is lesznek nemsokára. Mindenképpen ezt a gumit szeretném kipróbálni, februárban már meg is venném, mert cserélnem kell a régieket - azok már 2008-asak.

Válaszodat előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Az információid teljes mértékben helytállóak a Road 5 érkezésével kapcsolatban, a GT verziós abroncs valóban csak a jövő évtől lesz elérhető, ami szerintem egy nagy hiányosság egy ilyen kaliberű abroncs bevezetésekor, hisz' nagyon sok esetben indokolt az efféle köpenyek használata. Abban is igazad van, hogy a Pilot Road mint márkanév megszűnik - Road 5, egyszerűen így hívják majd a következő generációt.

Yamaha Bulldog tulajdonosok: Miért nem jó a gyári méret?!

Azt kezdem lassan elfogadni, hogy a Yamaha Bulldog tulajok nem hajlandóak a 170/60-17-es méretű gyári gumit használni, érzésem szerint Neked is hiába említem meg az eredeti méret alkalmazásának előnyeit, nem ezt fogod felrakni.

Yamaha BT1100 Bulldog

A speciális, erősített felépítésű gumik használata 300 kg fölötti gépek esetén javasolt, a helyedben nem raknék fel ilyet. A Pilot Road 4 anyagösszetétele megegyezik a normál és a GT abroncsnál egyaránt, a kopás mértékét itt nem a gumikeverék módosításával érték el. Arról azonban egyelőre nincs pontos információm, hogy az új modell esetén ezt miként oldják meg, gyanítom, hasonló lesz az eljárás, vagy az újabb és modernebb technológia szerint az oldalfal anyagsűrűsége magasabb  lesz, ezáltal kevésbé rugalmas az abroncs és nagyobb a teherbírása.

Continental 2019