GumiGuru: Megvettem – jól tettem?

GumiGuru: Megvettem – jól tettem?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

 

Kedves Gumiguru! Règi motoros vagyok mára, sportmotorokat kedvelem. A 10. motorom vásárlásánál is egy spormotorra esett a választás,  CBR1000RR SC59 szemèlyèben. 99% ban közúton motorozom, mivel Ausztriától 15 km-re lakom, ezèrt döntő többsègèben a szomszèdoknál koptatom a papucsokat. Sokfèle gumit elkoptattam már az elmúlt 20 èvben, van tapasztalatom bőven, de nem vagyok mindenható:

a Dunlopnak egy számomra ismeretlen típusába futottam bele, amivel a Kawasaki Z800- as modelljèt szerelik, ez pedig a Dunlop Sportmax D214F.

Nem találni semmilyen tesztet erről a gumiról, egy sötèt folt a sportgumik között. Mivel közeledik a motoros szezon, ezèrt beszereztem igen előnyös áron egy pár újat a D214F-ből, DOT 2015. A kèrdèsem a következő lenne: a Kawasaki Z800 ezzel a gumival gurul ki a gyárból, viszont tesztet nem lehet találni róla ès az R17.hu-nál sincs a kínálatban. Vajon ez csak vèletlen, vagy oka van? Bármi tapasztalatotok vagy információtok van erről a gumiról? Több komponensű egyáltalán? Megfelelő-e ez a gumiválsztás a CBR-re? (Termèszetesen tisztában vagyok vele, hogy vannak ennèl jobb ès újabb fejlesztèsű abroncsok, de szeretném tudni, mire számítsak)

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv: Gábor

VÁLASZ

Kedves Gábor! Húszévnyi motorozás és a 10. sportmotorodat követően megpróbálok még számodra is új infóval szolgálni, s bízom benne, hogy sikerül. Kezdjük kicsit a Z800 kronológiájával, már csak azért is, hogy ebben az időintervallumba tudjuk besorolni a Dunlop akkori sportgumijait. Ezt a nakedet 2013-ban kezdték értékesíteni, a Dunlop pedig ebben az időszakban a SportSmart utcai gumit gyártotta, tervezésben már a SportSmart2 volt ekkor.

Kawasaki Z800 teszt
Kawasaki Z800

Nem kapható ilyen Dunlop, ezért nincs róla teszt

Az angol gyártó gumijait sokan választják első gyári szerelésként, tette ezt ekkor a Kawa is. Azért nem találsz a D214-ről sok információt és tesztet,

mert a Dunlop nem kínálja kereskedelmi forgalomban ezt a gyári szerelésű abroncsot.

A beszerzést illetően így csak kérdőjelek kavarognak bennem. Nagyjából az előbb említett gumik tulajdonságaival rendelkezhet ez a modell is, de még azt sem tartom kizártnak, hogy némi sporttúra vonal is van benne, hisz ez a motor egy naked, amiről tudni illik, hogy túrázásra is alkalmas, mindemellett nagyon jól viselkedik sportosabb használat mellett is, a gyártók pedig – általában – a motor karakteréhez megfelelő gumit választanak rá. Egyértelmű, hogy a te motorod jobbára sportos kanyargásra született, és az Alpokban mire másra is használná az ember, ugye. Jobban utánaolvastam az abroncsnak, többen megerősítették kételyemet, hogy nem igazán alkalmas sportos motorozásra, azaz a válaszom egyértelmű: a tempós kanyarok, no meg az ilyen fantasztikus gépek, mint az SC59 megérdemelnek egy jobb szettet, hogy ne a gumi rontsa el a motorozás élményét.