GumiGuru: Mivel szárnyalhat az Aprilia Pegaso?

GumiGuru: Mivel szárnyalhat az Aprilia Pegaso?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Vásároltam egy Aprilia Pegaso 650-et, első nagymotorom, s a gumik cserések lesznek a közeljövőben. Tanácstalan vagyok, mert nem ismerem a márkákat. Legtöbbet aszfalton használnám Magyarországon belül, földútra is le szeretnék vele merészkedni, de nem sarat dagasztani semmiképpen… Mit javasolsz?

Válaszod előre is köszönöm !

VÁLASZ

Kedves Kérdező! A Pegasód egy igen univerzális motor, és ehhez illően olyan abroncsot keresel, ami legfőképp aszfalton nyújtja a legjobb teljesítményét, de könnyebb terepen is elboldogul. A motorgumigyártók is figyelnek ezekre az igényekre, így próbálják meg azokat a  gumikat kialakítani, amit vegyes felhasználásra szánnak.

Aprilia Pegaso 650

A Te esetedben kihagynám a modernebb mintázatú abroncsokat, mivel nem igazán alkalmasak lazább talajra, erősségüket aszfalton tudod kamatoztatni. Itt  olyan gyártók modelljeire gondolok, amelyeknél erre az adott gépre több mintázat közül is tudsz válogatni, de ismétlem,  itt kifejezetten azokat említeném meg amiket nem javaslok: Anakee3, Tourance Next, Scorpion Trail II, Trail Attack2.

Enduró? Continental TKC70-et rá!

Árban a középkategóriát megcélozva nem találtam olyan gumit, ami számodra tökéletes lenne. Elenyésző a differencia, ha rászánod azt a plusz összeget, ami belépő a prémiumgyártók világába, s máris olyan gumik közül válogathatsz, melyek évek óta bizonyítanak, ezekkel nem fog meglepetés érni. Metzeler Tourance a túraendúrósok egyik legismertebb és legtöbb helyen használható gumija. Robusztus, mintaárkokkal jól ellátott darab, ami terepen is jól boldogul, de a nagy mintablokkokra osztott futófelületnek köszönhetően aszfalton is kellő stabilitást ad. A másik opcióm a TKC 70-es Continental lenne, ami egy kétéves modell, és szintén az olyan motorosoknak szánják, akik könnyebb terepre is mennek motorjukkal. Ezt a gumit alkalmasabbnak tartom, mint az előbb említett Metzelert, egy kicsit finomabb kiképzésű, alkalmasabb aszfaltra, s elmondásod szerint túlnyomó részt itt használnád a motort.