GumiGuru: Nem vált be a Metzeler M3

GumiGuru: Nem vált be a Metzeler M3

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

 

Kedves Roland és Norbert! A következő a kérdésem: 2005-ös Kawasaki Z750-re keresem a megfelelő gumit. Amit érdemes tudnotok: egy szezonban kb 8-10.000 km-t megyek, ebben leginkább hazai kanyarvadaszat, 1-2 pályanap és szezononként két nagyobb külföldi túra van. (Tavaly Metzeler M3 Sportec-et használtam, de egyáltalán nem voltam megelégedve vele…) Fontos, hogy bírja a gumi, ha rászabadítom a vadállatot, illetve esőben se kelljen félre állnom. Szakvéleményetek alapján mi lehet számomra a legideálisabb abroncs? Válaszotokat előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Nos, írásodból arra következtetek, hogy igen sportos módon használod a naked bike-odat. és ehhez keresed a legmegfelelőbb abroncsot. Leírásod alapján nem magázod a kanyarokat, továbbá pályanapok alkalmával is igyekszel bővíteni a tudásodat. Így már nem csodálkozom, ha az M3 tudása nem volt kielégítő számodra, régi sportgumiról beszélünk már, ami ilyen igénybevétel mellett már kevés lehet, és nyomába se ér egy modern abroncsnak.

Öreg gumi, nem vén gumi? De igen…

A gyártó másodvonalas termékeként már nem is csillog akkora fényben mint tette azt vagy tíz évvel ezelőtt. Érdemes frissíteni a motoron lévő papucsokat olyanra, ami megállja a helyét. Mindenképpen az újabb, friss modellek között keresgélnék, mivel itt találjuk meg az ilyen felhasználásra ideális típust. Márkán belül maradva az M7RR jöhet szóba, itt a mérnökök nagyon sok tapasztalatot vettek át az utcai versenyzőktől, hisz’ alapvetően változó, tehát utcai körülmények közé szánják ezt az abroncsot. A változók alatt gondolok a nem megfelelő útminőségre, hőmérséklet-változásra, esetleg nedves aszfaltra, porra és koszra. Ez az abroncs kiszámíthatóan kezeli ezeket a tényezőket. Persze ne maradjunk kizárólag egy márkánál, elvégre gazdag a kínűlat: a Conti Sport Attack3, a Michelin Power RS és a Dunlop SportSmart2 MAX szintén szóba jöhet, hasonló tulajdonságok jellemzik ezeket az új abroncsokat. Igazából elenyésző különbségek vannak már közöttük, tényleg csak szimpátia kérdése, egyikben sem csalódsz majd.

Kawasaki Z750

A legfőbb kérdés nálam a futásteljesítmény, amit ki is emeltél, a 8-10.000 km már nagyon a végső határa lesz egy ilyen köpenynek, figyelembe véve, hogy pályázást és sok szerpentinezést tervezel vele, ami fokozott igénybevétel. Persze személyenként változik, de sportos használat mellett inkább a tízezer alatti, 7-9 ezer kilométeres élettartamok jellemzőek. Vannak tartósabb sportgumik is, mint a Pilot Power 2CT, vagy a Dunlop Qualifier2, ezek teljesítményét mindenképp az M3 fölé pozicionálom, de csak egy fokkal, tudniillik messze elmaradnak az előbb említett, modern társaiktól. Utcai körülmények között mindenképpen a gyári guminyomást használd, jótékony hatással lesz az élettartamra.