GumiGuru: Tényleg megszűnik a Pilot Road 3?

GumiGuru: Tényleg megszűnik a Pilot Road 3?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Frissen vásárolt Yamaha TDM 850-emhez szeretnék gumit venni. Évi 5000 km-t tervezek menni, főként ausztriai túrázásra, hegyi kanyargásra, alkalmanként pályázásra használnám. Az alábbiakat néztem ki a nekem való méretben:

  • Elöl: MICHELIN PILOT ROAD3, hátul: MICHELIN PILOT ROAD2
  • Elöl: BRIDGESTONE BT023, hátul: BRIDGESTONE BT023

Az árkülönbség tükrözi a teljesítménybeli eltérést, vagy nincs jelentős különbség közöttük? Te milyen gumit ajánlasz, akár e kettőn kívül is? Köszönöm előre is!

Üdvözlettel: Farkas Mihály

VÁLASZ

Kedves Mihály! Jelen esetben az a minimális differencia, ami az abroncsok árában jelentkezik, az az abroncsok tudásában is mérhető, tapasztalható. Egy pozitív érvet tudok felhozni a Bridgestone mellett, ez pedig a tartósság, de úgy gondolom ez egy motorabroncsnál nem lehet mindig elsődleges szempont. Minden más tekintetben a Michelin Pilot Road3 jobban teljesít: kezelhetőség, visszajelzés, száraz/nedves tapadás.

Befejezték a Pilot Road 3 gyártását…

Jelen esetben azt az opciót veszem alapul, amikor a motoron elöl és hátul egyforma mintázat van, tehát Road3 illetve, Bt023. Itt el kell árulnom egy háttérinformációt: a Road3 gyártását sajnos megszüntették, így ezt a párost már igen nehéz lesz beszerezni. Amennyiben van rá lehetőséged, akkor használj egyforma abroncsot, de a két Michelin társítása – kivételesen – nem egy elvetendő ötlet.

yamaha tdm
Yamaha TDM850

A 850-re, sőt az újabb 900-as TDM-re egyébként a leggyakrabban vásárolt  abroncs az általad is felsorolt két mintázat, s ez nem véletlen. Léteznek további opciók is, úgymint Dunlop RoadSmart II és a Pirelli Angel GT, ezek az abroncsok mindenképp a sportosabb vonalat képviselik, kategórián belül is. Ajánlásaim során mindig figyelembe veszem a motor típusát, és ha említve van, a felhasználás módját is, ezekhez szorosan kötöm a gumi ajánlásaimat is. Ezeket a szempontokat  figyelembe véve az utóbbi két abroncs közül lenne érdemes választanod, tekintve, hogy sok a szerpentin és pályáznál is a géppel.