GumiGuru: Fura, de keskenyebbre cserélném – lehet?

GumiGuru: Fura, de keskenyebbre cserélném – lehet?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Szeretném lecserélni a régi abroncsokat a motoromon, ez egy Yamaha FZR1000, 1987-es kiadás. Pirelli MP7 Sport 170-60-18 a gyári, de nem nagyon találok ilyet, elég kemény dió. Viszont feltűnt egy 160-as – szerinted mennyire lenne nagy különbség a kettő között?

Köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Az 1987-es Genesisnek a gyári mérete pontosan a 160/60-18, így javaslatom szerint most is ilyen gumival kellene felszerelni a motort, a 170/60-18-as méret nem megfelelő. Vizuálisan vizsgálva nem feltétlenül lesz keskenyebb az abroncs, mivel a peremhuzalokat a felni összébbhúzta a nem megfelelő méret miatt.

Az FZR750 gyári mérete bizony 160/60…

Ezért ne aggódj, a használhatóság sokkal fontosabb annál, hogy miként is mutat a gumi a motor alatt. A 18″ méret ritkább, ezért nem lesz túl sok opció erre a motorra, leginkább túrasportgumik közül válogathatunk. Bridgestone BT023, Michelin Pilot Road3. Ezek a gumik valóban túrásabb karakterek, amennyiben sportosabban motorozol, akkor a Pirelli Angel GT, Metzeler Z8 közül választhatsz.