GumiGuru: Gyáván vezetek – minek a jó abroncs?

GumiGuru: Gyáván vezetek – minek a jó abroncs?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Van egy 2008-as GSF 650SA Banditom. A vezetési stílusom nagypapás, kb. a szabályok szerint közlekedek, leszámítva egy-két előzést, persze néha pár percre megőrülök, de ez nem jellemző, de a lábtartóm még egyszer sem ért le, tehát pl. egy szuper minőségű adriai tengerparti úton sem merek annyira ledönteni, bár élvezetes dolog. Jelenleg Battlax 023-as garnitúra van rajta, most vettem egy Michelin Road 5-ös garnitúrát.

Minek a jó abroncs, ha lassan megyek?

A kérdésem az lenne, hogy jól döntöttem-e, mert ha gyáván vezetek, akkor úgysem érem el a gumi határait, viszont akkor esetleg előnyösebb egy keményebb, magasabb futásteljesítményű gumi. (Tudom, hogy vészhelyzetben lehet, hogy azért nem halok meg, mert pont az a plusz tapadás volt, ami ritkán kell, de akkor nagyon. 52 éves, megfontolt ember vagyok, engem a szép tájak nyűgöznek le, nem a sebesség, 1987-ben kezdtem taxizni, láttam már elég fekete zacskót, meg kézzel tartott infúziót, nem szeretnék én a következő lenni. Nem szégyellem, hogy sokan állva  hagynak az úton, de hála Istennek mindig hazaértem. Engem egy olyan “idiótának” képzelj el, hogy például 125-ös motorommal bejártam Boszniát, Montenegrót, tehát látszik, hogy van türelmem 75-tel araszolva napi tíz órát gyönyörködni a tájban. Bocsánatot kérek a kisregényért 🙂

Üdvözlettel,
Sebestyén András

VÁLASZ

Kedves András! A vezetési stílusod miatt egyáltalán nem kell szégyenkezned, sőt elnézést kérned sem, úgy gondolom, ez a helyes hozzáállás, és biztos hogy hosszú távon kifizetődő is, amint a mellékelt példa is mutatja. A gumiválasztást illetően az egyik legjobb döntést hoztad, személyes tapasztalatom is nagyon pozitív a Michelin új sporttúraabroncsáról.

Nem kérdés, melyik a jobb döntés

Miként Te is említetted egy gyengébb teljesítményű, régebbi modell is kiszolgálná a tudásod, de egy esetleges vészhelyzetben mindenképp megnyugtató lehet, ha tudjuk, hogy van még egy kis plusz az abroncsban.

Michelin Pilot Road 5 2CT+

A futásteljesítmény egy másik sarkalatos kérdés, ismerünk olyan abroncsokat melyekkel valóban extrém sok kilométert tehetünk meg, ilyen például a  BT023, a Metzeler Z6 stb. Persze ne aggódj a Road 5 futása miatt sem, a motorod egy könnyebb és kevésbé erős gép, továbbá elmondásod szerint te a táj szépségéért motorozol, nem pedig a lábtartóval karcolod az ívet. A mérnökök igazán mélyrehatóan újragondolták a Road 5 minden porcikáját, gondolok itt a két eltérő komponens felhasználási arányára, az anyagösszetételre és a speciális mintázatra. Mind mind azt szolgálja, hogy strapabíróbb legyen az elődjénél, és használtan is olyan remek teljesítményt nyújtson, mint újkorában, szóval jó döntést hoztál.