GumiGuru: Tapadjon, de ne kopjon kockásra!

GumiGuru: Tapadjon, de ne kopjon kockásra!

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: K1-es Suzuki GSX-R750-et vettem ősszel Pirelli Diablo Strada gumikkal. Első elég kopott és 2012-es, így oda terveztek venni egy azonosat, és jöhet a szezon. Hátsó 2015-ös, kb. 90%-os. Mivel én nem túrázni vásároltam a motort, hanem leginkább kanyarvadászatra egy 60-70 km sugarú körben a környéken (jut eszembe: streetre alakított motor egyenes kormánnyal, fej- és oldalidomok nélkül), valamint szezononként 3-4 alkalommal a Balatonhoz gurulni vele (kb. 200-250 km), illetve még annyi, hogy szezononként 6-8.000 kilométert tudok reptetni vele, szóval a fentiek alapján sportgumiban gondolkodom, de a Strada nekem nem az.

GSX-R
Suzuki GSX-R 750

Csak száraz időben és egyedül használom a gépet, nagyjából 90 kilós vagyok. Tehát tapadás kell, de azért jó lenne, ha nem kopna sávosra a szezon közepére a hátsó. Mit javasoltok?Nekem eddig a Power RS, a Bridgestone S20-21, vagy a fullsport vonal tetszik, például az RS10, esetleg Racetec.

Köszönettel: G.

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Jó érzékkel válogattál, így könnyen megtaláljuk az ideális köpenyt. A Diablo Strada valóban nem arra a felhasználásra született, amire elmondásod alapján te használod/használni fogod a motorodat. Leginkább hosszabb távok megtételében jeleskedik ez az abroncs, az igazán sportos vonal távol áll tőle, egyszerűen nem erre tervezték. A sportosabb vonal valóban jó irány, és a 6-8000 kilométeres futásteljesítmény pont az a maximális felső határ, amit még egy hátsó abroncs kibírhat a sportosabbaknál, de hangsúlyozom, ez nagyban függ attól, hogy milyen módon csalogatod elő az erőt a motorból.

Sportos motorozáshoz Michelin Power RS!

A Michelin Power RS lehet az egyik befutó a szintén kiváló Bridgestone S21 mellett. Az S20 EVO-t azért nem venném most bele, mert bár kiváló abroncs, a futásteljesítménye igazoltan kevesebb az előbb említett modelleknél. Az RS10, Supercorsa és Racetec RR trió teljesenmás kategóriát képvisel, ezek vérbeli pályaabroncsok utcai variánsai, nem feltétlenül alkalmasak hosszabb távok megtételére. Ezek tuti kockásra kopnak pár balatoni kanyar alatt, szóval nem pálya neked. Véleményem szerint így nem éri meg ilyen gumival motorozni. Utcai sportos motorozáshoz egy modern sportgumi teljesítménye is elegendő, a Power RS és az S21 tuti lesz a motorodra.