GumiGuru: Gondban vagyok a Triumph Speedmasterrel

GumiGuru: Gondban vagyok a Triumph Speedmasterrel

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Vettem egy 2007-es Triumph Speedmaster típusú motort, 2006-os, gyárilag felszerelt gumik vannak rajta, kevés kopással. Mit javasol, mit tegyek rá helyette? Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel, László

VÁLASZ

Kedves László! Információim szerint ezt a motort Metzeler abroncsokkal szerelték fel gyárilag, ezeken kívül más alternatíva nem is igazán létezik rá. Ez a kombináció a következőképp néz ki: Metzeler Lasertec első mellé társítva egy ME880, esetleg már az újabb ME888 modell. A hátsó gumiméret egy teljesen szokványos és megszokott cruiser „konfekció”, 170/80-15.

Triumph Speedmaster (Kép: Motorcyclenews.com)

Rengeteg alternatíva közül választhatunk, hisz’ szinte mindegyik gyártó rendelkezik ilyen gumival. A sajátos specifikáció miatt egyforma mintázattal nem tudjuk felszerelni a motort, ahogy az a Triumphnak sem sikerült. Célszerű egy gyártón belül választani, ha már ez a kicsit faramuci helyzet alakult ki. Néhány opció a jelenlegin kívül a Bridgestone BT45, Exedra-MAX kombináció, továbbá a Dunlop StreetSmart társítva egy D404/K555 hátsó gumival. Figyeljünk oda, hogy az első abroncs “V”sebesség indexel rendelkezzen! Nagyjából hasonlóak az elérhető variációk, nincs egyik párosításnak sem olyan erőssége, illetve gyengesége, ami miatt kifejezetten ajánlanám vagy ellenezném a választást. Ezek a legjobb gumik, amikkel felszerelhetjük a motort.