GumiGuru: Széles abroncsot a durva chopperre?

GumiGuru: Széles abroncsot a durva chopperre?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: vettem egy Kawasaki VN 1500-as vasat, és szeretném, ha még durvábban nézne ki. Azt találtam ki, hogy egy mérettel nagyobb gumit teszek hátra – Nektek mi a véleményetek erről?

Előre is köszönöm a választ!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Rengeteg felvetés érkezik hozzánk ebben a témában motorosoktól, és általában értetlenül állunk a kérdések előtt – őszintén, miért is jó nekünk, illetve miért lenne jó a motorunknak?! Sok pozitív hozadékról nem tudok beszámolni, sőt tulajdonképpen egyről sem. Nézzük csak meg a konkrét típust! A cruiser abroncsok méretlépcsői elég nagyok, és egyébként is igen magas oldalfallal rendelkeznek.

vulcan
Kawasaki VN1500 (Vulcan)

Csak optikai célból felrakni egy szélesebb abroncsot? Nem sok értelme van,  főleg, ha oldaldobozok is vannak a gépen. Egy nagyobb gumi esetén a teljes átmérő is változik, nagyobb lesz a kerülete, sugara is. A profilkialakításról most nem is ejtek szót, csak annyit hogy szoros összefüggésben van a motorunk felnijének szélességével. Hidd el, a Kawa irányíthatósága, kezelhetősége is romlik tőle, szóval nem nagy ötlet ezt bolygatni.

Nem véletlenül ekkor a Vulcan felnije meg gumija…

Hidd el, a Vulcan tervezésekor is azt szerették volna, hogy jól nézzen ki a motor, de nem véletlen, hogy éppen ekkora gumit szereltek fel rá. Gondolj csak bele, milyen gondokat okozhat! Tételezzük fel, hogy nagyobb terhelés esetén – például megtermett utas plusz csomagok – beleér a hátsó gumi a sárvédőbe, ezért megsérti a köpenyt és/vagy tönkreteszi a géped is. Megéri a kockázat? Aligha, szóval minden erőmmel lebeszéllek a dologról.