Elérhető, megvalósítható cél, hogy – a Vision Zero program révén – minimálisra, s lehetőség szerint nullára csökkentsük a közúti balesetek számát – állítják a Continental mérnökei, akik nemrég egy rendhagyó újítással rukkoltak elő…
Főként a motorosok biztonságát szolgálja a sajátos holttérfigyelő rendszer, mely ezúttal nem a sofőröket figyelmezteti, ha éppen egy motoros halad a holtterükben, hanem éppen fordítva. Mi a gyakorlati haszna egy ilyen eszköznek? Nos, ha a pilóta csak egy másodpercet tölt azzal, hogy balra – vagy jobbra – hátrapillant sávváltás előtt, akkor ezalatt hozzávetőleg negyven métert tesz meg autópályán.

Mivel a reakcióideje újabb nagyjából egy másodperc, ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a száz méterre felbukkanó akadályt már nem tudja kikerülni, sem megállni előtte.
A Continental „radarja” helyetted is figyel
Érdekes, hogy pont a motorokon nem terjedtek el a hasonló holttérfigyelők, pedig a kocsikban lassan a szériafelszerelés részévé válik. Igaz, a BMW már kínál ilyet nagyrobogóihoz, de első fecskeként – még – nem csináltak nyarat.
A KTM májusi bemutatója, ahol élesben tesztelték a Continental hamarosan megjelenő holttérfigyelő rendszerét, valamint az adaptív tempomatot
Az már csak hab a tortán, hogy a Continental segédlete segít megelőzni a ráfutásos baleseteket is, mivel azt is haladéktalanul jelzi a pilótának, ha valaki túl nagy sebességkülönbséggel közelít hozzá. Persze nem mindig van elegendő hely vagy idő ahhoz, hogy határozott gázadással kimentse magát a szorult helyzetből, de legalább nem éri váratlanul az ütközés, és mérsékelheti a becsapódás hatásait.