Dunlop RoadSmart 3 tartósteszt – V. rész

Dunlop RoadSmart 3 tartósteszt – V. rész

- Kategória: Cikkek, Teszt
2

Másfél év és jóval több mint tízezer kilométer után búcsút intek a Dunlop RoadSmart 3-nak. No nem azért, mert annyira kopott lenne, sőt: még ötezret simán elfutna, de muszáj cserélnem, hiszen vár rám az új kihívás. Egy még ígéretesebb túraabroncs tesztje…

Lassan szerelmi ódává fajul a Dunlop túragumijáról írt beszámolóm: minél többet motorozom vele, annál biztosabban állíthatom, hogy egy ilyen túrasportmotorra, mint a ZZR1400 egyszerűen nem találtak ki jobbat, legalább is nálam még nem járt ennél parádésabb gumi. Persze ebben közrejátszik az is, hogy a RoadSmart 3 nemcsak a motoromhoz, hanem a vezetési stílusomhoz is igencsak passzol.

Egy abroncs minden helyzetre: Dunlop RoadSmart 3

Jártam vele fagypont körüli hidegben, esőre hajló időben a Tátra és az Alpok lankáin, nyúztam városban, országúton és autópályán negyvenfokos kánikulában, sőt az utóbbi időben még ingázásra is befogtam, noha nem ez a ZZR elsődleges küldetése…

Dunlop RoadSmart 3
Hosszútávfutó – tízezer kilométer meg sem kottyan a RoadSmart 3-nak, pedig járt már nálunk olyan túraabroncs, amely 8-9000 kilométernél feladta a harcot a nyomaték ellen…

Miként arról az előző részekben már meséltem, kezdetben azzal nyűgözött le, hogy a – sajnos – ABS nélküli ZZR-rel hangosan visító, meg-megcsúszó első kerékkel is simán megálltam, amikor a figyelmetlen sofőr bambán kihajtott elém. Olyan bőséges visszajelzést nyújtott, hogy a szorult helyzetben sem okozott gondot „kidekázni” a fékerőt, s pontosan csúszáshatáron terhelni a kereket.

Dunlop RoadSmart 3
Nem elég, hogy tartós, de másfél év után is pont olyan élvezetes kanyarogni vele, mint újkorában. Nagyot alkottak a Dunlop mérnökei!

Gyakran faggatnak, hogy hasonló túramotorokra milyen gumit ajánlok. Mostanában már nem „kampányolok” hangzatos műszaki kifejezésekkel, nem mondom, hogy JLB és szilikában gazdag keverék, csak annyit: vessenek egy pillantást a Kawa hátsó kerekére… Így fest a Dunlop 11 700 kilométer után egy 154 Nm-es forgatónyomatékú motoron. Éppen csak kezd megjelenni az autópályaél, a féktávokon sokat terhelt első is gyönyörűen íves, szóval hiába kopik, ez mit sem ront a motorozás élményén.

Mi változott az utóbbi ötezer kilométeren?

Muszáj hozzátennem, hogy amióta átléptük a bűvös tízezres határt, kiszúrtam pár egészen apró különbséget, de ezek tényleg nüansznyi dolgok, ezért nem is bírálatként, csak egyszerű tulajdonságként jegyeztem fel őket. Ilyen például, hogy közvetlenül indulás után, hidegen, fehér aszfalton vagy felfestéseken egy fokkal könnyebb elforgatni a kereket. Egyesben, határozott gázra néha tapadást veszít a hátsó, s ez korábban nem, pontosabban sokkal ritkábban fordult elő.

Dunlop RoadSmart 3
Legyen szó kánikuláról vagy esős, fagyos hegyi szerpentinről, a RoadSmart 3-at nem lehet zavarba hozni! Nehéz búcsút vennem tőle – eddig ez a papucs vált be legjobban a ZZR-en az elmúlt negyvenezer kilométeren!

Persze ez is pont olyan reakció, mint az első gumi megcsúszása volt: a kipörgés jól érzékelhető és kontrollálható, tulajdonképpen nem is kell elvenni a gázt. Elég, ha tartom az adott „kraftot”, és a gyorsuló motor révén előbb-utóbb betapad a hátsó, addig pedig mosolyt csal az arcomra a tükörben látott vastag, fekete csík…

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Hogy mit mutat a tolómérő? Nos, szinte hihetetlen, de még most is három milliméter körül táncolnak az értékek a kijelzőn. Másfél év és közel 12 ezer kilométer után is tisztességes barázdák pumpálják ki a vizet a ma reggel is jócskán nedves aszfalton. Ha a szigorú osztrák mércét, a két milliméteres határt veszem alapul, akkor is simán benne van még 3-4000 kilométer az abroncsban, ha a hazai 1,6 a mérce, akkor talán ötezer is.

Most mégis búcsúzom tőle, hiszen már úton van egy régi-új ismerős, melynek közvetlen elődje sok-sok kellemes – és mondjuk ki: néhány kellemetlen – meglepetést okozott úgy három-négy évvel ezelőtt. Megadjuk neki az esélyt, tiszta lappal indulunk, hogy kiderüljön: mennyit fejlődött a túraszegmens másik csillaga az elmúlt esztendőkben?

Tartsatok velünk, hamarosan jövünk az újabb hosszútávú teszttel!