GumiGuru: Bajos méretek a Honda VTR-en

GumiGuru: Bajos méretek a Honda VTR-en

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Következő a kérdésem: Szeretnék új gumikat venni a Honda VTR 250-es motoromra. Csak közúton használom (főleg hétvégente, motoros találkozókra gurulok vele), nem vagyok nagy kanyarvadász sem, csupán élvezem a motor adta szabadságot. Többen többféle gumit javasoltak, de még nem tudtam eldönteni melyik legyen a befutó. Ti mit ajánlotok?

Segítségetek előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! A kis VTR-re a motor gumiméreteihez képest igen sok alternatíva közül választhatunk, szinte minden prémium gyártó rendelkezik megfelelő szettel, amik közül eldönthetjük, melyikre is tesszük le a voksunkat. Leírtad,hogy nem vagy az utak ördöge, és leginkább a kétkerék nyújtotta szabadság a legfontosabb érzés, amikor nyeregbe ülsz, ezért egyik opciót sem zárom ki, mivel mind teljesíti az elvárásokat.

A Continental jó választás lesz az „allrounderre”

Első körben a Continental ContiGo ami eszembe jutott, ezek közül mindenképp a “H” sebességindexű variánsokat kell nézned. Száraz úton kifejezetten jó tapadást nyújt, remek profilja van, könnyen irányítható vele a motor. Gyengeségei közé tartozik a nedves tapadás, ilyenkor érdemes bőven visszavenni a tempóból. Klasszikus, mindenki által ismert darab a Bridgestone BT45, talán ezzel a gumival fogod legjobban összhangban érezni magad. Sportosabb modellek közül a Metzeler Sportec Street és a Michelin Pilot Street Radial jöhet szóba, véleményem szerint sosem baj, ha van egy kis plusz tartalék az abroncsban, még ha nem is feszegeted a határokat.