GumiGuru: Tartós vagy sportos abroncs legyen a Yamahán?

GumiGuru: Tartós vagy sportos abroncs legyen a Yamahán?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Az utóbbi években Michelin Pilot Powert használtam, elégedett voltam a tapadásával az első néhány ezer km-en, később viszont csúszkálóssá vált. Ennél a régi guminál sokkal újabb fejlesztésűt szeretnék. Három esélyes van egyelőre: a tapadás miatt a Metzeler M7RR – csakis jót hallottam erről, ez az első számú jelöltem. A másik kettő a Metzeler Roadtec 01 és a Michelin Road 5. A tartósság miatt vennék csak sporttúragumit.

Yamaha Thundercat

Véleményetek, tapasztalatotok szerint ennek a két sporttúraguminak a tapadása vetekszik régi Power teljesítményével? Jó pár év eltelt a Power fejlesztése óta, talán már utolérték sportosság terén azt a túrásabb, tartósabb gumik is. Amennyiben nem, úgy az M7RR-t választom, ha igen, még alszom rá egyet. A motorom egy öreg Yamaha YZF 600 R Thundercat, szeretek túrázni, de szívesen csapok a lovak közé az Alpokban vagy az itthoni szerpentineken. A túrákra viszek csomagot, de utast már nem. Válaszotokat várva,

Üdv, Goni

VÁLASZ

Kedves Goni! Nagyon jó a kérdésed, és valahol helytálló is, mivel esetedben ez egy abszolút ésszerű döntés lehet. A Pilot Powerrel kapcsolatban teljesen jól látod a helyzetet, nem mai abroncs már, bár ettől függetlenül sokan szeretik. A probléma forrása a használat során felmerülő hőciklusokban keresendő. Az abroncs felmelegszik, elér egy bizonyos hőfokot, ami általában azért nem kevés, aztán ismét kihűl, ezáltal folyamatosan veszít a rugalmasságából, ami a tapadás rovására megy. Ez egyik napról a másikra nem érezhető, viszont hosszabb távon és a gumi élettartama végéhez közeledve igen.

A Michelin Road5  jobb, mint a régi Pilot Power

Itt jön képbe az, hogy a Pilot Power már egy régebbi darab, a felhasznált anyagok, adalékok, gyártástechnológia 15 évvel ezelőtt közel sem érték ez azt a minőséget, szintet, mint manapság. A mai abroncsoknál is megfigyelhető ez a jelenség, amit te is írtál, de a mérnökök folyamatosan dolgoznak a problémán, így ez már annyira nem feltűnő, de létezik – ezt saját kézből tapasztalom jómagam  is. Az M7RR-ről valóban csak jó tapasztalatok vannak, erről egyáltalán nem beszéllek le, sőt csak támogatni tudom. A tartósság megint csak fontos kérdés, mivel ezt is kiemelted, ebből a szempontból a két másik opció jobban teljesít. Szóval a serpenyő két mérlegét összevetve bátran mondhatom, hogy a tapadást vizsgálva egy szinten vannak az abroncsok, vagyis a Road5-ben simán megbíznék – tartós lesz és a tapadásra sem lehet panasz.