GumiGuru: Mielőbb dobd le a típusidegen papucsokat!

GumiGuru: Mielőbb dobd le a típusidegen papucsokat!

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: HONDA CB500, 2000-es évjáratú gépemet tavaly vásároltam, és ismerkedésképpen úgy kétezer kilométert mentem vele. A gumik és a lábtartók kopásából ítélve az előző tulajdonos és motorja jól egymásra találtak… A motoron jelenleg elöl, BRDGESTONE RACING BATTLAX 120/60-17, hátul pedig MICHELIN PILOT ROAD 150/70-17 gumik vannak. A gyári méretek, 110/80-17 és 130/80-17, szóval elég fura, ami most fent van.

A tervezett felhasználást tekintve egyedül, illetve utasommal túráznék itthon, lehetőleg minél több kanyar érintésével. Első lépésben a hátsó gumit szeretném lecserélni. Meglátásod szerint ezt meg lehet lépni, tudsz gyári méretben radiál gumit ajánlani?

Válaszodat köszönöm! Üdv.:Csaba

VÁLASZ

Kedves Csaba! Először is azzal kezdeném, hogy ezeket a – motoridegen – gumikat azonnal levenném a felnikről, annak érdekében, hogy visszanyerjem a gép könnyed kezelhetőségét és gyári tulajdonságait. Nem rá való abroncsok ezek, és én a gumik elnevezéséből (Racing Battlax, ami méretben szerintem 120/60-17 lesz) ez egy versenyabroncs, gyanítom, jobbára nem utcán használták, a Pilot Road pedig egy igazi régi vágású, kőkemény túraabroncs, mondhatni örökös darab, sose fog elkopni, de tapadni sem. Gyári méretben nem tudok neked radiálabroncsot ajánlani, egyszerűen nem létezik, maradj hát a diagonál szerkezetnél, évekkel ezelőtt gyárilag is ilyen gumikkal szerelték fel a gépet. Elsősorban a Dunlop StreetSmartot javasolnám, ez az egyik legnépszerűbb gumi erre a gépre, karöltve a Michelin Pilot Activval.