GumiGuru: Túlzás a sportgumi egy 50 lovas Hondára?

GumiGuru: Túlzás a sportgumi egy 50 lovas Hondára?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Sziasztok! Nem túlzás a Michelin Power RS egy 2017-es Honda NC750SD motorra? Lelkes kezdőként szeretném lecserélni a jelenlegi Bridgestone T30-at valami olyanra, ami több biztonságérzetet ad. A T30 már csúszott meg alattam kanyarban (nem biztos, hogy a gumi hibája), és ez megijesztett. A felhasználás kanyargós túra (Alpok, Tátra) és itthoni gurulás mindenhova.

Nem szeretném, hogy megint megcsússzon!

Szeretném felhőtlenül élvezni a túrákat, de nem hajszolnám az adrenalint azzal, hogy feszegetem a magam és a gumi határait. A tartósság sem fő szempont, csak tapadjon. Főleg száraz úton megyek, esőben nem indulok el, de azért váratlanul bármikor elkaphat. Venném én a Power RS-t, de az árát látva felmerült a kérdés, hogy kell-e ez nekem? Érjem be valami olcsóbbal, ami még szintén teljesíti a fentieket vagy megéri az árát, mert annyival jobb az olcsóbb társainál?

Válaszotok előre is köszi,

Üdv., Péter

VÁLASZ

Kedves Péter! Nem jó a nyeregben feszengeni, mert épp azon jár az eszed, hogy mikor fogsz megcsúszni a gumi miatt… Nem rossz gumi a T30, sőt aki már próbálta és használja, általában elégedett vele. Hogy túlzás-e a Power RS vagy a szupersportkategória bármelyik modellje a te gépedre? Szerintem nem, főleg annak fényében, ahogy elmondásod alapján használod a motort. Személy szerint jobban szeretem a saját stílusomhoz igazítani a gumiválasztást, mintsem a motor karakteréhez. Utóbbi is egy nagyon fontos szempont, nem is állítom azt, hogy ne vegyük figyelembe.

Modern motor és hozzá illő abroncs – ez a tuti

Neked egy modern géped van, nyugodtan sportosra veheted vele a kirándulást. Ehhez pedig egyértelműen előny, ha kiváló abroncs van a motoron. Maga a Power RS az egyik legjobb választás ilyen célra, rengeteg tesztet nyert – többen között a PS sportmotormagazin idén júniusi összehasonlítóját, különösen száraztapadás terén brillírozott. Úgy gondolom, ez éppen elég bizonyíték a sportosságra.

Egyenesen a MotoGP-ből érkezett… Helló, Power RS!

Nem is mondanám azt, hogy nem tartós, sőt kategóriáját tekintve igen szép futásteljesítményt lehet vele elérni, a Hegylakók tesztjén az izmos ZZR1400 alatt is simán kibírt 6-7000 kilométert. Ami az árát illeti, nos az új termékek nem véletlen kerülnek mindig többe, bennük van mindig az a plusz teljesítmény, amivel többet tudnak az előző generációkkal szemben, és azt se feledjük, hogy ma már egy új köpeny kifejlesztéséhez nagyjából egymillió (!) tesztkilométert futnak az abroncsok, és a munka gyakran 2-3 évig tart, s ez bizony komoly eurómilliókat emészt fel. Itt az a kérdés, hogy ezt mennyire tudod kihasználni? Szerintem, ha megnyugtatja a tudatodat, hogy van még bőven tartalék a gumiban, akkor érdemes mindig az újabb vonalat követni, viszont ha erre nincs szükséged akkor egy kissé régebbi, már nem az élmezőnybe tartozó gumival is bátran motorozhatsz – az egy generációval ezelőtti abroncsok is parádésan kiszolgálják a 750-es Hondát.