GumiGuru: Pilot Road 4 vagy Road 5 legyen?

GumiGuru: Pilot Road 4 vagy Road 5 legyen?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Suzuki GSR 600-ra keresek gumit. Mivel az Alföldön élek, nagyrészt csak itt motorozom, de mellette be van tervezve néhány mecseki túra. Pályázni nem szoktam, és egyszeméllyel járok, alkalmanként szeretek tempósabban motorozni. Baráti körben nagy megelégedettséggel használnak Pilot Road 4-et, így én szemezgetek a Road 5-el. Megfelelő választás lenne-e ez nekem, vagy lenne más tanácsod?

Üdvözlettel, Tamás

VÁLASZ

Kedves Tamás! Az Alföld nagy hiányossága a kanyarmentesség, vagyis pontosítok, kanyarokat elvétve találunk, ahol kiélhetnénk vad vágyainkat, viszont sokaknak ez nem éri el az ingerküszöbét, ellenben hosszú és monoton kilométereket tehetünk meg 0°-os  dőlésszög mellett, ami a gumi “rendellenes” kopásának egyik kiváltó oka.

Michelin Pilot Road 4 vagy Road 5?

A Pilot Road 4 abroncsot rengeteg motoros használja teljes elégedettséggel, a gyártónak is az elmúlt évekre visszatekintve ez volt a legsikeresebb és legnagyobb darabszámban értékesített abroncsa. Ez nem véletlen, hiszen nagy áttörést hozott a túra gumik terén, sok olyan megoldást alkalmaztak a gyártása során, ami eddig nem volt megszokott. Továbbfejlesztett XST lamella rendszer, sportgumi karkaszára épített futófelület stb. Egy igazán sikeres gumi, ami szinte majdnem tökéletesre sikerült.

Megérkezett a Michelin Road 5, de sajnos a GT változatra 2019-ig várnunk kell

Volt azonban néhány tulajdonsága, amit nem is neveznék igazi gyengeségnek, de sokan tapasztalták a most felsoroltakat: nem volt olyan tartós, mint amennyire beharangozták, viszont ez nem általános – a kopás szoros összefüggésben állt a motorunk súlyával, továbbá a lóerőkkel is. Egy könnyebb naked motoron gond nélkül futott akár 15 ezret is, ami azért nem rossz. A másik sarkalatos pontja a sportosság volt, az agresszívebb riderektől hallottuk, hogy kevésbé stabil nagy dőlésszög és tempó mellett, itt érezhető volt a gumi viselkedésében némi bizonytalanság. Nyilván a gyártó is nyitott szemekkel és fülekkel jár, így ezek a visszajelzések eljutottak hozzájuk, amiket kamatoztattak a Road 5 fejlesztése során. Tartósabb lett az abroncs, mindenképp sportosabban motorozható, így igazán kellemeset gurulhatunk vele, ha nem az Alföld egyenes útjait koptatjuk, és még nedves úton is jobban teljesít. Amennyiben az új mintázatot választod, az egyik legjobb döntést hozod, én ezt javaslom számodra.