Előre sport-, hátra pedig túragumit? Inkább ne…

Előre sport-, hátra pedig túragumit? Inkább ne…

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

 

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Következő a kérdésem: A héten vásároltam egy Yamaha Fz1-s 2008-as motort, amelyen Pilot Road 4 gumik vannak kb. 90%-os állapotban. Azonban az első kerék köpenye GT kivitel, amit szerintem a motor súlya nem indokol. Akármilyen problémát okozhat-e számomra az erősített oldalfalú gumi? Vezetési stílusom inkább tempósnak mondható, ha valamerre kanyart látok, arra megyek. Előző motoromon SV650S volt, arra mindig sportgumikat használtam : Pure Power 2ct, Pilot Power 3, Diablo Rosso 3, melyekből a PP3 kivételével minddel elégedett voltam. Érdemes lehet-e az elejét egy sportgumira cserélnem?

A választ előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Nem látom létjogosultságát az erősített kivitelű Road 4-nek a motorodon, hisz’ nincs meg a kellő súlya (ami inkább előny, mintsem hátrány) ahhoz, hogy egyáltalán értelme legyen egy ilyen guminak. Ezekről egyébként érdemes tudni, hogy merevebb a szerkezetük, és maga az oldalfal is, így egy könnyebb motoron okozhat némi komfortromlást. Egyszerűen nem úgy nyeli el, dolgozza el a rezgéseket. mint egy hagyományos abroncs, mivel keményebb, feszesebb a karkasz. Ezt egy lágyabb futóműbeállítás akár teljesen ki is dolgozhatja, de az erre érzékenyebb pilóták észrevehetik.

Yamaha FZ1 Fazer

Kérdésedre a rövid tömör válasz: problémát nem okozhat. Vannak ennél sajnos sokkal hajmeresztőbb kombinációk. Alapvetően azt javasolnám neked, hogy koptasd el ezt a garnitúrát, és ezt követően válts esetleg egy sportgumi párosra.

Előre sport-, hátra pedig túragumit? Felejtsd el!

Annak nem látom sok értelmét, hogy előre egy ilyen stílusú gumit rakj fel, azt megértem és személy szerint sem kedvelem, ha mozog,mászkál a motor eleje, de tételezzük fel, hogy pont a motor hátulja megy el egy agresszívebb kigyorsítás során, amit még az első gumi tolerál, viszont a hátsó már nem. A végeredmény ugyan olyan kellemetlen tud lenni, ezért is érdemes egyforma motorgumit használni, legalább a kategóriabesorolásra figyelni, és megfelelő köpenyeket társítani. Használd el a Road4-et, és utána válts egy már megszokott, bevált garnitúrára, ami közelebb áll a stílusodhoz – ezt javaslom.