Tartósteszt: WayteQ xRider navigáció

Tartósteszt: WayteQ xRider navigáció

- Kategória: Teszt
1

Az egyik legnépszerűbb motoros navigációs eszközről (hibásan: GPS-ről) van szó, ezért mi is beszereztünk egyet, és kipróbáltuk, mit tud a gyakorlatban a WayteQ xRider.

A héten végre csengetett a postás, kezében a rég várt xRiderrel, ami – nevével ellentétben – nemcsak motorosoknak készült, ugyanis a sok-sok hasznos kiegészítőnek köszönhetően autóban is tökéletesen használható.

Előre is elnézést kérek, hogy nem követem a gyártó írásmódját, de – mint azt megszokhattuk -, a csupa nagybetű most is csak azért született, hogy kéretlen reklámként virítson a szövegekben. Szóval a WayteQ szerint xRIDER, így hívják, de ha megengeditek, egyszerűen xRiderként fogok hivatkozni rá…

Kibontás előtt az tűnik fel, hogy a dobozon öles betűk hirdetik: 256 MB RAM segíti a gyors és megbízható működést, emellett 8 GB belső tárhelyre másolhatjuk fel a térképfájlokat, ami több mint elegendő.

Nem is olyan rég még a 5-600 NIT fényerő is szenzációnak számított, sőt napjaink középkategóriás mobiljai is hasonló értékekkel szerénykednek, így nem meglepő, hogy a 700 NIT-es WayteQ xRidert vakító napsütésben könnyebb kezelni, mint egy mobilt. Az már csak kellemes ráadás, hogy egy csomó hasznos kiegészítőt kapunk hozzá, pedig kifejezetten olcsó holmiról van szó

Lássuk a felbontást! A 16:9 arányú, 4,3 colos képernyőn 480 x 272 pixel található, ami messze nem HD, de itt kár is lett volna ennél drágább megoldást választani – tökéletesen kiszolgál mindent, amíg nem Terminator-trilógiát akarunk nézni rajta.

Mit rejt a WayteQ xRider doboza?

A csomagolást feltépve először a készülék, valamint a töltővel egybeépített motorostartó kerül elő, majd az ehhez passzoló csatlakozó és bilincs, illetve az autós használathoz elengedhetetlen tapadókorongos kengyel. A doboz alján lapul még egy töltő, hogy szivargyújtóról is üzemelhessen, egy USB kábel, no meg az elmaradhatatlan magyar nyelvű kiskönyv, illetve jótállási jegy.

Átgondolt, praktikus részlet a csavaros rögzítés. Ha ezt alaposan meghúzod, szerszám nélkül nem tudják kivenni a GPS-t a tartóból, nyugodtan a motoron hagyhatod

Az üzembe helyezés pofonegyszerű: ha előzetesen átállítjuk a menüt, akkor amint áramforrást kap a készülék, automatikusan bekapcsol, sőt újabb menüpontot aktiválva a navigációs program is elindul.

Indulhatunk?

Jelzem, nagy kár, hogy nem ez az alapértelmezett beállítás, mert maga a bekapcsológomb igen pici, motoroskesztyűben nehezen kezelhető, szóval mindenki jobban teszi, ha ezzel kezd – beállítások, automatikus bekapcsolás és indítás.

Masszív gumiborítás védi az eszköz oldalán fellelhető csatlakozókat (mini USB és mirco SD), ezáltal tényleg vízálló – hamarosan le is teszteljük, hogy mennyire!

Praktikus részlet, hogy a hátulján egy kis furatot alakítottak ki, így, ha alaposan meghúzzuk a csavart, szerszám nélkül csak nagy nehezen lehet kiszedni a motoros bölcsőből – okos ötlet, egyszerű, de jó megoldás a lopásvédelemre!

Az összeszerelés mentére nem térnék ki részletekbe menően, ugyanis nekem, akinek műszaki vénáját mikroszkóp alatt is alig látni, nagyjából két percig tartott a beépítés… fotózással együtt.

Felkerült tehát a WayteQ xRider, most pedig jöhet a puding próbája: a következő hetekben igyekszem minél bonyolultabb feladatokat adni a készüléknek, hogy lássuk, miként szerepel a gyakorlatban a távol-keleti cég kifejezetten olcsó, 34 900 forintba kerülő navigációja! Tartsatok velünk akkor is!