GumiGuru: Bajom van a zsír új Avon abronccsal…

GumiGuru: Bajom van a zsír új Avon abronccsal…

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Üdv Majszterek! Történt, hogy tavaly Ausztriából, magánszemélytől vettem egy 0 km-es Avon Roadrider AM26 gumit. Fel is szerelték, elégedetten használtam eddig, de vasárnap észre vettem, hogy mindkét oldalán, kb. két cm-re a felni peremétől nagyjából folyamatos hajszálrepedés látható.

Nem voltam túl boldog, így még nem jártam gumival, legalább is ilyen fiatallal nem. Paraméterei: 110/90×16, előre felszerelve Guzzi Nevada 750-re, többnyire 60-70% terheléssel használva. DOT 0315, nyomás 2,2 bar, futott 6 000 km-t, profilmélység középen >4 mm. Szeretnék szakirányú véleményt kapni, mi okozhatta ezt a jelenséget, illetve célszerű-e tovább használni. Én úgy gondoltam, hogy félretenném, esetleg jelezném a gyártónak a problémát, de ha azt mondjátok, gond nélkül lehet gurulni vele, akkor megbízom a véleményetekben.

Előre is köszönöm megtisztelő válaszotokat! Joe

VÁLASZ

Kedves Joe! A legfőbb érdekesség számomra az, hogy egyáltalán nem találtam egyetlen katalógusban, sőt a gyors netes keresés során sem olyan Nevadát aminek  16″ első kereke lenne, kivétel nélkül mind 18″. Mivel nem vagyok én sem tévedhetetlen elképzelhető, hogy volt ilyen modell, és elkerülte a figyelmem, de ismétlem, nem találtam.

Nem mindegy, mekkora a repedés az abroncson

Kérdés, kinek mit jelent a hajszálrepedés: teljesen át van repedve a gumi külső része, vagy csak felületi probléma? Utóbbi esetben nem kell aggódni, általában ez teljesen természetes, pl. mintaárkoknál vagy a felni peremének közvetlen közelében pici repedések előfordulnak huzamosabb használat során. Viszont ha ez ennél nagyobb, szélesebb a repedés, egy milliméter feletti árokkal, akkor nem javasolnám a gumi további használatát. Általában alacsony légnyomás és túlzott terhelés lehet az oka ezek kialakulásának, de az írt érték (2,2 bar) megfelelő, a 60-70%-os súlyterhelés pedig nem okozhat gondot az abroncsnak. Mivel a motornak küllős kerekei vannak, így tömlővel felszerelt az abroncs, hirtelen légvesztéstől nem kell tartani.