GumiGuru: Lemehetek kopásjelző alá?

GumiGuru: Lemehetek kopásjelző alá?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Újrakezdő, 40 feletti motoros vagyok, tehát nem feszegetem a határokat. Monster 821 a motorom Diablo Rosso III-on fut, Mivel a kanyarokban próbálok biztonságosan motorozni, a hátsó guminak szinte csak a közepe kopik. 6000 km után az első szinte hibátlan, de a hátsó lassan csereérett. A kopásjelzőig kb. 0,5 mm van még. Ennek tudatában lehet-e még nyugodtan motorozni, s ha lehet, mire kell figyelni?

Válaszod előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! A kopásjelző az a határ, amíg biztonságosan és legálisan használható az abroncs. A gyártókat nagy feladat elé állítja az a tény, vagy nevezzük inkább jelenségnek, hogy az abroncs egyenletes teljesítményt nyújtson az élettartama végéig, vagyis drasztikusan ne csökkenjen annak tapadása, irányíthatósága és vízelvezető képessége. Egy sportguminál, mint jelen esetben a Rosso III, ez a kérdés már viszonylag egy jól megoldott, hisz’ egy modern gumiról beszélünk, ahol kifejezetten figyelnek erre.

Ducati Monster

Természetesen a vízelvezető képesség csökken, ezt kiküszöbölni nem lehet, főleg nem egy ilyen stílusú abroncsnál, amelyen ez nem is elsődleges szempont. Mivel említetted, hogy javarészt csak a közepe van elkopva az abroncsnak, így a kanyarban nyújtott teljesítménye drasztikusan nem romlott egy eredeti mintamélységű társához képest. Az állj és ne tovább az akkor következik be, amikor a futófelületlen lévő kopásjelzők egyike már érintkezik az aszfalttal, vagyis kopni kezd, ekkor feltétlenül cserélni kell a gumit, abban az esetben is, ha a többi még érintetlen.

Arra azért érdemes figyelni, hogy minél “vékonyabb” az abroncs kopórésze, annál kevesebb ideig tartja meg a hőt, tehát hamarabb visszahűl, és ez okozhat némi bonyodalmat. Tanácsként csak annyit tudok mondani, hogy többet és jobban kell dönteni a motort, csak bátran! Közúton, ha nem mered a határokat feszegetni (amit nem is szabad) érdemes lehet pályanapokra ellátogatni, ahol biztonságos keretek között próbálgathatod a saját és a motorod képességeit.