GumuGuru: Milyen sport- vagy versenyabroncsot vegyek pályázni?

GumuGuru: Milyen sport- vagy versenyabroncsot vegyek pályázni?

- Kategória: Cikkek
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következők a kérdéseim: Több éves ZZR-ezés után fél éve vásároltam meg a hőn áhított első Ninjámat (ZX 6R – 2002), mivel a sportos vezetési stílussal és a néhány pályázással elértem a ZZR600 határait. Ideje gumit cserélnem és bajban vagyok – túl nagy a választék, de szeretnék elsőre jót találni.

A ZZR-en régebben a Dunlop-ról Conti RoadAttack-re váltás jól bevált, nekem utcán és pályán is kontrollálható, jóindulatú lett tőle a gép, ha véletlenül besokallt, azt éreztem és vissza tudtam hozni megcsúszásból – szerintem nem (csak) én voltam annyira ügyes :-). Jelenleg a motor folyamatos használtban van: mindennapi munkába járás (Bp. belváros), hétvégén Balaton vagy túra, eddig három betervezett pályanap. Tehát igen vegyes… A most rajta lévő gumik 7-10 évesek, természetesen különböző gyártótól, szóval mindenképp kuka. Korábbi cikkeiteket olvasva is maradnék a Continál, de melyik legyen? Sport vagy Race? 1, 2, vagy 3? Valóban akkora különbség van az új fejlesztésben? Vagy más márka (PilotPower, 2CT, Qualifier II)jobb ár-érték arányú? A gumi “visszajelzése” mennyire mérhető egzakt módon? Ha kicsit jobban szeretném a határokat feszegetni, akkor az előbbiek alkalmasak rá?

Válaszotokat előre is köszönöm, Üdvözlettel: Levente

VÁLASZ

Kedves Levente! Azt gyorsan szögezzük le az elején, hogy versenygumira nincs szükséged. A RaceAttack különböző keverékei akkor használhatóak ki teljes mértékben, ha azok igazítva vannak a levegő és a pálya aszfaltjának hőmérsékletéhez,  annak karakteréhez, továbbá sok egyéb tényezőhöz, ráadásként gumimelegítő használata is ajánlott. Ez neked ilyen vegyes felhasználáshoz teljesen alkalmatlan lenne.

Túragumival is lehet pályázni, de van jobb megoldás

A Continental RoadAttack egy túraabroncs, amennyiben még azzal is elégedett voltál, teljesen fölösleges az előbb említett vonalat erőltetni. Úgy gondolom, egy utcai sportabroncs lesz a legalkalmasabb a Ninjára. A fejlesztések természetesen értünk vannak, annak érdekében, hogy minél kifinomultabb, precízebb és jobban irányítható motor váljon egy jó gumi felszerelésével. Pontosabb visszajelzés jellemzi őket, jobban tapadnak, és hamarabb elérik az üzemi hőmérsékletüket, szélesebb hőmérsékleti tartományban működnek igazán jól. Ezt viszont senki ne úgy gondolja, hogy pl. poros vagy kifényesedett útfelületen nem csúszhatnak meg, a teljesítménybeli differencia kiélezettebb helyzetekben válhat előnyünkre egy új gumi esetén.

Kawasaki ZX-6R (2001)

A Sport Attack 2 már egy nagyon jól sikerült széria, egy hátránya van, elég gyorsan kopik. Az utódja pedig még jobban sikerült, és tartósabbnak is ígérkezik. A jó ár/érték arányt figyelembe véve nem feltétlen kell a legújabb gumikkal szemezgetned, hisz az elmúlt 1-2 évben minden gyártó új modellel kényeztette a vásárlókat ebben a szegmensben, így a top kategória igen friss. Az elődmodellek is kiváló teljesítménnyel bírnak, ezért is említettem pl. a SportAttack 2-t. Ez tehát a jó megoldás, ha maradnál a német gyár termékeinél, de azért felsorolom a közvetlen vetélytársakat is – a Michelin Pilot Power 3, Bridgestone S20EVO, Pirelli Diablo Rosso II  is kiváltó alternatíva lehet ilyen célra.