GumiGuru: Csúszkál a Honda VFR a PR2-vel

GumiGuru: Csúszkál a Honda VFR a PR2-vel

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: van egy kiváló állapotú Honda VFR 750 RC36/1-es motorom, ez már a negyedik szezonunk közösen. Ahogy megvettem, rögtön kapott vadi új Michelin Pilot Road2-es gumikat. Én eddig nagyon meg voltam elégedve az abroncsokkal, hiszen 17 ezer km van bennük,  és még van a középső részen is elöl/hátul 1,5-2,5 mm. Egy komolyabb erdélyi túra előtt állunk (négyezer kilométer (!) tíz nap alatt), ezért szeretnék új gumit venni rá. Általában párommal ketten utazunk csomag nélkül, de elég sokat 1-3 jól megpakolt dobozzal is.

Legyen Michelin Pilot Road 5 helyette?

Első körben Pilot road 4-re, vagy a Road 5-re gondoltam. Mikor megkérdeztem az ismerőseimet, sokan azt mondták, hogy a Michelin olyan, hogy minden előjel, bizonytalanság nélkül egyszer csak megcsúszik, ezért nem ajánlják. Helyette vegyek ilyen-olyan-amolyan gumit inkább… – mondják. Na, eddig legalább azt tudtam, hogy Michelint szeretnék, most már abban sem vagyok biztos. Kérlek segíts! Milyen gumit vegyek? Szempontjaim a következőek:

  • Alapvetően sportosan motorozom, de a mostani gumik kilométerfutásából láthatod, hogy azért nem vagyok egy versenyző típus 🙂
  • A Road 2-esekkel eddig elégedett voltam, nem nagyon okozott kellemetlen meglepetést, bár néha érzem, ha kanyar közben jön egy kis fehér aszfalt, hogy hoppá, picit kijjebb csúsztunk…
  • Olyan gumit szeretnék, ami esős időben is jól tapad, hiszen a hosszabb túrákon előfordul, hogy úgy alakul…
  • Városi közlekedésre szinte soha nem használom
  • Nem járok ki pályázni
  • Általában utassal megyek, gyakran csomaggal. Emellett az ár és a tartósság is szempont persze, de a fő a biztonság és a tapadás szárazon és vízen, sportos használat mellett is!

Válaszodat előre is köszönöm!

Köszönettel és üdvözlettel: Bence

VÁLASZ

Kedves Bence! Minden gumiról lehetne teóriákat felállítani, jókat és rosszat egyaránt szerintem, ez alól nincs kivétel. Nem venném kiindulási alapnak az ismerősök ajánlását, sőt nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán volt-e bármilyen Michelin abroncsuk, és folyamatosan tapasztalták-e ezeket a jelenségeket, vagy megint csak városi legendával állunk szemben? Arról nem beszélve, hogy egy gumit egy motoron kipróbálva csak azt tudják meg, hogy azon a vason nem működik, de ezt okozhatja a futómű is – szóval ne vonjunk le messzemenő következtetéseket…

Hallgass a tapasztalatokra!

Bevallom, én is hallottam ilyen véleményeket, ellenben egy gyártói teszten sem tapasztaltam, pedig ott kifejezetten kerestem a határait. Elmondásod szerint teljesen meg voltál elégedve a Road2-vel, az újabb szériák csak javultak ehhez képest, szóval nyugodtan kitarthatsz a favorizált márka mellett, nem fogsz csalódni. A Road4 már ár/érték arányban remek választás, minden téren jobb a most használt gumidnál, talán nem fog ennyit elfutni, viszont ez már nem is elvárható egy nagyságrendekkel jobb tapadású gumitól. A Road család legújabb tagjával pedig már kellően sportosan is motorozhatsz, hisz’ a vállrészei szinte teljesen mintamentesek. A túramotorosok körében egyértelműen a PR4 és a Road 5 a legnépszerűbb papucs, szóval valószínűnek tartom, hogy sok ezer motoros társunk egyszerűen nem tévedhet ekkorát, hogy nem megbízható abroncsot szerel fel a motorjára.

michelin
Honda VFR750

Amennyiben nem voltak meggyőzőek a szavaim és elvesztetted a már megszerzett hitedet a márkával kapcsolatban, akkor is nagyon sok lehetőséged van válogatni a príma abroncsok közül. Dunlop RoadSmart III meggyőzte Barbit is, aki a Hegylakók tartóstesztjén két éven át vallatta igazán változatos körülmények között. Emellett a Metzeler Roadtec01 is szóba jöhet – túrázóknak egyszerűen ideális, bár ez a másik két kihívóról is ugyanígy elmondható.