GumiGuru: Mit tegyek a BMW-re a BT023 helyett?

GumiGuru: Mit tegyek a BMW-re a BT023 helyett?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Vettem egy BMW R 1100 R-t, amin a hátsó gumi alól kilátszik a vászon, gondolom nem is kell tovább magyaráznom, mi a következő lépés. Elöl Battlax BT021 van, elég mély mintával, hátulról BT023 megy le. Te mit ajánlanál, a következőket figyelembe véve? Másik motoromon – a Te ajánlásodra – Pilot Road 3 volt, nagyon nagyon szeretem. Nem tudtam még megingatni sem, és kb. 7000 km után szinte nem is látszik rajta, hogy használtam. Nem vagyok egy sportos vezető, szoktam gyorsan menni, de a határaim nem túl tág teret engednek.

BMW R 1100 R

Viszont igyekszem fejlődni, egyre jobban is megy a vezetés. A használat felét egy napi 50 km-es ingázás teszi ki, a másik felét túrázás, élménymotorozás. Évente kb. 8000 km-t megyek. A két legfontosabb szempont: tapadjon esőben is, és tartós legyen, nem szeretnék évente gumit cserélni, nincs is hozzá kedvem, ha érted mire gondolok…

Válaszodat köszönöm: Máté

VÁLASZ

Kedves Máté! Valóban nem szükséges tovább magyarázni, elég intő jel ez mindenki számára, a gumi vázát felépítő szövet- és fémréteg megjelenése már nem az az állapot, amikor lábtartóig kell dönteni a gépet, legalábbis nem önszántunkból. Az R 1100 R gumikérdésében van egy igen nagy gát, méghozzá a 18″ hátsó kerékméret. Sok opció nincs, a most fent lévő hátsó BT023 az egyik olyan lehetőség, amit gyártottak ebben az átmérőben is.

BMW R 1100 R – mit tegyek, ha 18-as a hátsó kerék?

Jó hír lehet számodra a Michelin Pilot Road 3 ami szintén elérhető ebben a méretben és a standard elsőben is. Ez az első olyan abroncs, ami a gyártó speciális lamellarendszerével (XST) készült, mely kifejezetten a profi vízelvezetést szolgálja. Ez volt az alap a Road4, továbbá az új Road5 fejlesztése során is.  Itt már a  beszerezhetőség lesz a nagyobb kérdés, ugyanis szép lassan megszűnik a PR3-mintázat.

A PR3 és a Bridgestone T31 is tökéletes választás lehet a BMW-re

Ez azért lenne nagyon kézenfekvő és biztos választás számodra, mert egyrészt már jó tapasztalataid vannak a gumival, másrészt esőben kiváló és a hosszútávot is jól tűri, két szezont nyugodtan alapozhatsz erre a gumira, gyakorlatilag az összes kitételnek megfelelne, amit felsoroltál.  Újabb abroncsok közül, ami legalább ezt a szintet hozza (sőt, tuti, hogy túlszárnyalja), az a Hegylakók tesztjén éppen szereplő Bridgestone T31. Teljesen új abroncs, az előző modellhez képest kifejezetten előtérbe helyezték a nedves tapadást és a futásteljesítmény növelését, és eszerint alakították ki a mintázatot is. Az már tényleg csak kellemes ráadás, hogy a Bridgestone túramotoros karaktere remekül illik majd a csodaszép boxerhez.