EICMA: megjelent az új Honda CB650R és CBR650R

EICMA: megjelent az új Honda CB650R és CBR650R

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Ütős páros – így lehetne aposztrofálni a Honda vadonatúj, középkategóriás modelljét, a csupasz CB650R-t és a sportos CBR650R-t.

Vadonatúj köntösben, a Neo Sports Café stílusjegyeivel folytatja pályafutását a Honda népszerű nakedje, a CB650R. A klasszikus sornégyes erőforrás köré épített gép pörgősebb elődjeinél, kiváló úttartásáért pedig Showa SFF felfordított villa felel.

Honda CB650R és CBR650R – új fékrendszer a japán sornégyeseken

Nem spóroltak a fékekkel sem: radiálisan rögzített, négydugattyús Nissinek emésztik fel a mozgási energiát a Honda újdonságán.

A CB650R-hez alapáron jár a nyomatékhatárolós tengelykacsoló (csúszókuplung), valamint a HSTC, azaz a Honda saját fejlesztésű kipörgésgátlója. A fiataloknak, újrakezdőknek jó hír, hogy a modell elérhető lesz A2-es, 35 kW-os változatban is

Ezzel egy időben jelent meg az alaposan átdolgozott CBR650R is, mely minden eddiginél erősebb motorral és jóval karcsúbban folytatja pályafutását. A 2019-es modell forgatónyomatéka és csúcsteljesítménye is nőtt, tömege hat kilóval csökkent, így összességében 8%-kal jobb tömeg/teljesítmény arány jellemzi a CBR-t.

Erősebb, pörgősebb és hat kilóval könnyebb – ez az új CBR650R

A csupasz változathoz hasonlóan a CBR is megkapta a Showa SFF felfordított teleszkópokat, valamint a radiálisan rögzített féknyergeket, miként a kifinomult kipörgésgátló is alapáron jár a leendő Honda-tulajdonosoknak.

Műszaki adatok – Honda CB650R:

ERŐFORRÁS  
Konstrukció Soros, négyhengeres, négyütemű, 16 szelepes, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat (cm³) 649
Furat x löket (mm) 67,0 x 46,0
Sűrítési viszony 11,6:1
Csúcsteljesítmény 70 kW (95,2 LE)/12 000 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték 64 Nm/8500 f./perc
Olajmennyiség 3,5 liter**
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER  
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 15,4 L
Üzemanyag-fogyasztás 4,9 l/100 km**
ELEKTRONIKAI RENDSZER  
Indítás Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/8,6 Ah
Generátor legnagyobb teljesítménye 343 W
ERŐÁTVITEL  
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítése Hatfokozatú
Végáttétel Lánc
VÁZ  
Konstrukció Gyémánt formájú, acél gerincváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ  
Méretek (h x sz x m) 2130 mm x 780 mm x 1075 mm
Tengelytáv 1450 mm
Villaszög 25,5°
Utánfutás 101 mm
Ülésmagasság 810 mm
Szabad hasmagasság 150 mm
Menetkész tömeg 202 kg
Fordulókör sugara  
FELFÜGGESZTÉS  
Elöl 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált működésű, fordított teleszkópokból összeállított, szabályozható csillapítású Showa első villa
Hátul Központi rugóstag állítható előfeszítéssel, 43,5 mm-es lökettel
KEREKEK  
Felniméret elöl Üreges, hátágú, öntött, alumínium
Felniméret hátul Üreges, hátágú, öntött, alumínium
Abroncs elöl 120/70 ZR17 M/C (58W)
Abroncs hátul 180/55 ZR17 M/C (73W)
FÉKRENDSZER  
ABS típusa Kétcsatornás; 310 milliméter átmérőjű első, 240 mm-es hátsó tárcsa, hidraulikus féknyergek
 

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA

 
Műszerek Digitális sebesség- és fordulatszámmérő (rovátkás), két digitális napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző, váltások esedékességére figyelmeztető lámpa
Fényszóró LED
Hátsó lámpa LED