A Harley megoldotta, hogy a villanymotoroknak is legyen hangja

A Harley megoldotta, hogy a villanymotoroknak is legyen hangja

- Kategória: Hírek
1

Milánóban leleplezték a 2019 tavaszától rendelhető, elektromos hajtású LiveWire-t, mely megpróbálja utánozni a benzines gépeket, már ami a hangot illeti…

Nagy mellénnyel harangozták be, hogy minden részlet kiderül az amerikai villany-Harley-ról, ám egy kicsit csalódnunk kellett, ugyanis az olyan alapvető részletek, mint a motor teljesítménye és nyomatéka továbbra sem nyilvános.

Mondjuk a Harley hagyományait ismerve előfordulhat, hogy soha nem tudjuk meg (tőlük), hogy pontosan hány tagú is a ménes…

Harley-Davidson LiveWire – egy új korszak első képviselője

A várhatóan 230-240 kilós gép gyorsítását egy állandó mágneses elektromos motorra bízták a mérnökök, mely nem éppen rendhagyó, az viszont már annál inkább, hogy a LiveWire-ben két akksicsomag kapott helyet. Egyik – 12V-os feszültséggel – a világítást és egyéb elektromos eszközöket táplálja, a másik pedig kizárólag a hajtásért felel.

Sajnos a teljesítményt és a forgatónyomatékot nem hozták nyilvánosságra, miként a hatótávot és a töltési időt is homály fedi…

A LiveWire hajtóművét mint központi elemet egy alumíniumvázzal kombináltuk, mely elképesztő szilárdsággal büszkélkedhet, s ehhez tökéletesen illik a számos paraméterében személyre szabható Showa BFRC-lite (Balanced Free Rear Cushion-lite) villa, valamint a Showa SFF-BP (Separate Function Fork-Big Piston) központi rugóstag – mesélte a milánói bemutatón Marc McAllister, a cég terméktervezés- és portfólió-részlegének alelnöke.

Érdekes részlet, hogy az állandómágneses villanymotor hangja egyre ércesebbé és erősebbé válik, ahogy nő a fordulatszám. A mérnökök így szeretnék elérni, hogy a hagyományos motorokhoz ragaszkodók is átnyergeljenek az újdonságra

A vadonatúj Harley-Davidson LiveWire hónapokon belül a boltokba kerül, a pontos vételárat és az előrendelés részleteit januárban osztják meg a nagyközönséggel.