Pillekönnyű terepmotor és profi enduró a GasGas 2019-es palettáján

Pillekönnyű terepmotor és profi enduró a GasGas 2019-es palettáján

- Kategória: Hírek
0

Öt vadonatúj gép sorakozott a spanyol cég milánói standján, közöttük a bámulatosan könnyű – és nem mellesleg hangtalan – eContact.

Bármennyire is futurisztikus és ámulatba ejtő volt a villanymotoros terepmotor, mégis az Enduro GP körül tolongtak a legtöbben, ugyanis a 250-es és 300-as erőforrással elérhető, Kayaba Enduro GP felfüggesztésű vas igazi különlegesség – mindössze hétszáz darab lát napvilágot a csodaszép Goldspeed kerekeken futó masinából.

A limitált példányszámú Gas Gas Enduro GP

Emellett kiállították – a szintén korlátozott számban készülő – Trial GP-t is, ami négyféle, 125-ös, 250-es, 280-as és 300-as egyhengeresekkel folytatja pályafutását, majd jött a következő fogás, a 2018-as TXe, mely nemes egyszerűséggel besöpörte a TrialE 2018-as bajnoki címét.

A GasGas 2019-es modelljeinek hivatalos leleplezése

Lényegében a TXe ugyanarra a vázra és nagyon hasonló felfüggesztésre épül, mint a benzines TXT, de mozgatásáról a GasGas tulajdonosa, a Torrot által gyártott villanymotor gondoskodik. Látszólag a ’18-as vas állt előttünk Milánóban, ám az apró burkolatok alatt fontos változások zajlottak, ugyanis az új modellben teljesen átdolgozott vezérlőelektronika dolgozik, mi több, a lengőkart is tovább tökéletesítették. A módosítások eredményeként a filigrán triálgép elképesztően alacsony, mindössze 68 kilós menetkész tömeggel mérlegelt, ami teljesítményét ismerve már-már rekordgyanús érték.

A jövő erdőjárója – Gas Gas eContact

Piszkosul menő volt a hagyományos, benzines Contact is, elvégre ki ne gerjedne egy 300-as terepmotorra, ami ultrajól néz ki, és mindössze hetven kilót nyom? Nos, ha lehet, az elektromos hajtású utód még vagányabb, ráadásul a környezetvédők sem puffoghatnak miatta, hiszen csendben, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan az erdei utakon. Mozgatásáról hangtalan, 5 kW-os teljesítményű motor gondoskodik, mely 33 Ah-s LiPO akkumulátorból nyeri az energiát.

Se hangzavar, de kipufogógáz – egy ilyen vassal mi is szívesen terepeznénk, főként, hogy a fürge GasGas csupán 73 kilót nyom…

A karcsú eContact Ollé üléssel, NG féktárcsákkal és Mitas abroncsokkal kerül forgalomba, és már 16 éves kortól, A1-es jogosítvánnyal vezethető. Mit tagadjam, rendesen rákívántunk, hiszen egy ilyen géppel tényleg élmény lehet az erdőjárás, főként, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül csapathatunk vele a természetben.