GumiGuru: a bőség zavarával küzdök – segíts!

GumiGuru: a bőség zavarával küzdök – segíts!

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Egy Yamaha Fazer1000 (FZS1000) motort használok, jelenleg Michelin Power RS gumik vannak rajta, amik erősen cserések. Gondolkozom a váltáson, annak ellenére, hogy elégedett vagyok a gumival. Pirelli Diablo Rosso III, ill. Corsa típusokat nézegettem a Michelin helyett, viszont az előző motoromon (SV650) Dunlop Sportsmart gumik voltak, tehát nincs tapasztalatom a kifejezetten túragumikkal kapcsolatban.

A motort munkába járásra szezonban minden nap használom, továbbá hétvégén ide-oda. Inkább rövidebb, 100-200 km-es túrákra, Dobogókő, Bükk, Balaton stb., nincs terveben Európa körbemotorozása, éves szinten kb. 6-7000Km futással, plusz évente 1-2 Kakucs, esetleg Euroring pályanap. A Power RS-el az egyedüli problémám az volt, hogy esőben és nedves úton bizonytalannak éreztem a tapadást. Érdemes váltani a fent írt típusokra, vagy maradjak a Power RS-nél? Esetleg tudsz ajánlani másik típust? A túrásabb vonal (nézegettem pl: Michelin Pilot Power III) mennyire jelenthet érezhető változást tapadásban a Power RS után? Mármint szárazon és pályán?

Előre is köszönöm a választ!

Üdv: Gábor

VÁLASZ

Kedves Gábor! Olvasva a soraidat azt hiszem, hogy kicsit belekavarodtál a gumitípusok megfelelő osztályba helyezésével. Amennyiben jól értelmezem, akkor abszolút nincs tapasztalatod a sporttúra vonallal, hogy mit tud, mire képes egy ilyen abroncs, és valójában mire is találták ki. Az FZS-t kis túlzással sem szabad a túramotor jelzővel illetni, hiszen amiben egy átfésült R1-blokk dobog az minden csak nem túramotor! Persze kényelmesebb, jobb szélvédelem üléspozíció stb., mint a donor, de ez jelen esetben nem vág a témába.

Sport- vagy túrasportgumi legyen a Yamahán?

Kezdjük is az elején, hogy tisztázzuk a kategóriákat! A Power RS egy utcai szupersport gumi, ráadásul a jobbak közül való, és viszonylag hosszú élettartamról számolnak be, akik ilyet használnak. Az esőben való bizonytalanság ne lepjen meg, nem ide találták ki az ilyen papucsokat, ez sajnos a kategória velejárója, ha úgy tetszik. Persze érthető is, elvégre egy szupersport gumi fejlesztésekor az utolsó szempontok egyike az, hogy miként is viselkedik esőben az abroncs. Hangsúlyozzák ugyan, de hidd el, senkit nem érdekel igazán. Ez minden márkánál így van, lehet számokban az egyik márka modellje 2,685%-al jobban teljesít,de továbbra is kérdezem: számít ez? Ebben a kategóriában szinte semmit.

Yamaha FZS1000

A Power 3 sem túraabroncs, konkrétan ez az RS elődje, a túravonalat pedig a Road széria képviseli. Visszatérve az ajánlásaidra, a Rosso III egy abszolút kedvenc a kategóriában, sőt kijelentem, hogy most az egyik legjobb utcai abroncs – személy szerint ezt bátran ajánlom, hozzátéve, hogy mindenképpen maradj a sportos karakterű abroncsoknál! Ennek elsődleges oka, hogy a túraabroncsok általánosabb felhasználásra készültek, hozzátéve, hogy az új modellekkel már nagyon szépen lehet terelgetni tempósan a vasat, de erre is igaz, hogy minél frissebb fejlesztésű a köpeny, annál sokoldalúbb, szóval az öt-tíz ével ezelőtti csillagoktól nem várhatsz efféle teljesítményt.