GumiGuru: Miért vennél ezeréves abroncsot?

GumiGuru: Miért vennél ezeréves abroncsot?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Érdeklődnék, hogy Yamaha FJR-re megvehetem-e a Bridgestone-től a BT014-et? Elsősorban túrafelhasználás lenne, sok kilométer utassal, csomagokkal. A válaszod előre is köszönöm!

Üdv, Zsolt

VÁLASZ

Kedves Zsolt! A BT014 olyan öreg, mint az országút, egyáltalán nem javaslom neked az FJR-re, főleg abban az esetben, ha túrázol és folyamatosan nagy terhelés alatt van a motor.

Yamaha FJR1300

Jellegét tekintve egyébként ez egy sportabroncs, amivel semmi probléma nincs, viszont a felpakolt FJR hamar kegyelemdöfést adna a hátsó guminak, véleményem szerint extrém rövid idő alatt cserés lenne. (Megerősíthetem: a BT014 a saját ZZR1400-am gyári gumija volt, és úgy kopott el 2900 (!) kilométer alatt, hogy abból ezer bejáratás volt… A valaha próbált legrosszabb abroncs, magam sem javaslom – Kutya.)

Gyári szerelésű abroncs, mégsem javaslom

A BT014 sok-sok évvel ezelőtt, nagyjából 2003 környékén volt japán sportmotorok gyári első szerelése, kicsit eljárt már felette az idő. A Te motorodra a saját súlya miatt már erősített szerkezetű abroncs dukál, ilyet pedig jobbára az újabb fejlesztések között találsz. Amennyiben árérzékeny vagy, akkor a Bridgestone BT023 GT lehet egy jó opció – ez kedvelt túraabroncs, kifejezetten szeretik azok, akik hosszú futásteljesítményt várnak el a gumitól. Újabbak típusok közül a Michelin Road4 GT, a Metzeler Roadtec01 HWM lehet a legjobb opció, de találunk kevésbé drága modelleket is, például a Metzeler Z8, amiből fontos hogy C vagy O jelű legyen a hátsó, mert ez az erősített kivitel!

4sr HUngary