GumiGuru: Motor- vagy autógumit tegyek az oldalkocsis Hondára?

GumiGuru: Motor- vagy autógumit tegyek az oldalkocsis Hondára?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: 1999-es Honda CB 750-et alakítunk át oldalkocsit fogattá. Olvastam a korábbi darkside-os cikked, mégis az volna a kérdésem, hogy erre a motorra milyen hátsó gumit lehet felvarázsolni a gyári helyett (150/70 R17)?

A hátsó gumi nagyon gyorsan és csak a futófelületen fogy el, az oldalkocsi kerekét pedig könnyű kiváltani autókerékre/felnire. Autó gumik között nem sikerült ilyen méretet találni, lehet akár veterán vagy mankókerék is. Felmerült az egész kerék kiváltása a külföldön is népszerű 15 colos Smartéra, de az sokkal költségesebb megoldás, mint csak a gumi cseréje. Van megoldás?

Köszönöm! Bendegúz

VÁLASZ

Kedves Bendegúz! Továbbra is azt vallom, hogy autóra autógumit kell szerelni, motorkerékpárra pedig motorkerékpár-abroncsot. Titkon azért nem hagyott nyugodni a dolog, és gyors számolgatás után arra jutottam, hogy létezik olyan abroncs, ami – esetleg – megoldás lehet. Nem azt állítom, hogy 100%-os és időtálló opció ez, de talán alternatívaként jó lehet. A méret nem túl pontos, ami nem is csoda, hisz’ az ilyen méretű vagy ilyen specifikációknak megfelelő autógumi igen ritka.

Darkside, azaz autóabroncs motoron

Ezért is vallom, hogy nem teljesen jó megoldást fogok mondani, mivel az opció, amire gondoltam, az autók mankókerekére való. Amiről viszont tudjuk, hogy nem hosszútávú megoldás, csupán csak szükségszerű. A szélessége sem túl jó: 135/80-17, de ha mégis megpróbálnád, a Continental gyártja CST17 néven. A szélessége miatt nem is biztos, hogy jó lesz, elvégre ezt eredetileg keskenyebb felnire álmodták meg. Egyébként pedig ismétlem: nem ajánlom, szerintem maradjatok a motorkerékpár-abroncsnál, a gyors kopást pedig be kell áldozni annak, hogy rendkívül egyedi és szép lesz a gép, amit csináltatok.