Recseg-ropog, mégis működik a járműlekérdező rendszer

Recseg-ropog, mégis működik a járműlekérdező rendszer

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Kipróbáltuk a január elsején tesztüzemmel indult Jármű Szolgáltatási Platformot (JSZP), ami egyelőre tökéletesítésre szorul, de már most rengeteg hasznos információval és képpel (!) segíti az autó- és motorvásárlást.

Mint arról korábban írtunk, egy rendkívül egyszerű felépítésű, logikus rendszert sikerült lefejleszteni, ugyanis ha van ügyfélkapu-regisztrációd, akkor elég a honlapon – vagy a mobilos alkalmazásban – beütni a kiválasztott autó vagy motor rendszámát, és már záporoznak is az adatok, illetve fotók.

Apró hibák a Jármű Szolgáltatási Platformban

Rögtön hozzá is láttunk, hogy leteszteljük a rendszert, de kezdetben kissé nehézkesen indult a motorvadászat, ami igencsak kedvünket szegte. Azzal kezdődött, hogy a SZÜF oldalán csípőből a „Jármű” szóra kerestünk és kattintottunk, de meglepő módon nem ott „lakik” a megfejtés, hanem a

Közigazgatás és Jog menüpontban, s azon belül rögtön első helyen bukkan fel a Jármű Szolgáltatási Platform. Hogy Neked ne kelljen végigzongorázni, íme, itt a cím: Ezen a linken tudod lekérdezni a kocsik, motorok adatait.

Ezután sem lett jobb a helyzet: sorra jöttek a hibaüzenetek, lelassult vagy teljesen megállt az oldal, de mielőtt valóban temetni kezdtük volna, egyszer csak új erőre kapott, és máris záporoztak az adatok.

Nem túl biztató kezdet…

Miként azt ígérték, megnézhettük, hogy a motort körözik-e, feketén-fehéren ott állt, hogy a korábbi műszakikon hány kilométer volt benne, sőt az újabb keresésben már megjelentek a vizsgán készült fotók is.

Ez a KTM egy Honda?

Azért akadtak meglepetések is. Például korábbi motoromat, a 2014-ben vásárolt, majd egy évvel később eladott KTM LC4-et nemes egyszerűséggel Honda Hornetként ismerte a rendszer. Mások is beszámoltak hasonlóról, de gyanús volt, hogy csupa olyan gép kapcsán, amit már jó ideje eladtak a tulajdonosok. Jobban utánanézve most is kiderült, hogy nem a „gép hibázott”, hanem az elme: egyszerűen rosszul emlékeztem a rendszámra, és felcseréltem két karaktert, ezért dobott fel téves típust és gyártmányt – 1:0 a gépnek…

Ott az összes gyári kulcs, stimmel a futásteljesítmény és a szín is – megannyi plusz infóval szolgálnak a képek

Bármennyire is sok volt a tesztüzemben felmerült hiba, csak dicsérni tudjuk, hogy tető alá hozták ezt az átfogó, tényleg hasznos rendszert. Gondolj csak bele: ezentúl nem hivatkozhatsz arra, hogy átvert az eladó, és egy körözés alatt álló motort sózott rád. Ugyanígy nem lehet panasz arra, ha közvetlenül a vétel előtt tekerte vissza az órát – itt a lehetőség, ingyen megnézheted, hogy korábban mennyin állt. Nekünk máris kapóra jött a Platform, hiszen a kereskedésben kinézett, gyanúsan szerény futásteljesítményű teherautóról kiderült, hogy tényleg ennyi van benne. Ráadásul a korábbi műszaki vizsgák képein feltűnt a cég matricája is, szóval közvetlenül megkereshetjük az előző tulajdonost, ha kérdésünk lenne.

Hét év alatt csak 21 700 kilométert mentek egy túrasportmotorral? Messziről bűzlik az ügy, de hála a JSZP-nek, gyorsan kiderül, hogy adótartozás miatt három évre lefoglalták a motort, vagyis tényleg hihető, hogy ilyen keveset mentek vele

Végül pedig arra is jó a JSZP, hogy nosztalgiázz kicsit: rendszám alapján megkeresheted régi autóidat, motorjaidat, megnézheted a friss műszakik képein, hogy mennyire vigyáznak rá gazdáik, és azt is, hogy hány kilométert tettek meg velük azóta.