GumiGuru: Az abroncs vagy az utas a ludas?

GumiGuru: Az abroncs vagy az utas a ludas?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Van egy FZ6-om, 2006-os, szólóban az előírt 90 kg-os tömegig elöl 2,25, hátul 2,5 barra pumpálom – tökéletes is. Viszont, ha utassal megyek (2,5 elöl, 2,9 hátul), de így már nem igazán érzem a gépet olyannak, mint amilyennek kellene hogy legyen, teljesen megváltozik! Nem tudom úgy dönteni, nagy-nagy erő kell az irányváltásokhoz, az egész teljesen megváltozik. Mi lenne a tanácsod, merre induljak el a kísérletezéssel? Köszi!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Guminyomás tekintetében talán érdemes lenne kipróbálni az egyszemélyre megadott értéket utassal is, mindenképpen ez legyen az első lépés. Attól nem tartok, hogy alacsony lesz menet közben, mivel egyszerű fizikai jelenség során (súrlódásból eredő hőképződés) a gumiban lévő nyomás jelentősen emelkedni fog – nyáron akár 0,9-1 barral is! Hidd el, nem lesz vele probléma, saját motoromon sose megyek utána ennek, ha véletlenül utast viszek.

Rossz hírem van – nem a guminyomás a probléma

A probléma forrását most máshol keresném, egyáltalán nem a gumit okolnám jelen helyzetben. Egyszerű tapasztalatokra támaszkodva most az utasban keresném a nehezen dönthető motor okát. Hatalmas befolyással van a hátul ülő ember a motor irányíthatóságára. Egyértelműen nem merek csak erre gyanakodni, hiszen a megfáradt vagy nemes egyszerűséggel kisebb tömegre hangolt felfüggesztés  is okozhat ilyen tüneteket, szóval az emberi tényezőt és a motor karbantartását/hangolását sejtem mögötte.

guminyomás
Fontos a jól beállított nyomás, de szerintem most nem ez a baj

Persze az emberi része csak akkor jöhet szóba, ha előtte, eltérő motorral vagy abronccsal nem tapasztaltál mást ugyanezzel az utassal. Tudod, nem megfelelő dőléssel máris sokkal nehezebben kezelhető a motor, ha például nem mozog együtt veled kanyarban, vagy tétovázik. javaslom, próbáld ki gyakorlottabb, bevállalósabb utassal, az rögtön megmutatja, mi lehet a baj.