GumiGuru: Ha már kilátszik a vászon…

GumiGuru: Ha már kilátszik a vászon…

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Vettem egy BMW R1100R-t, amin a hátsó köpeny alól már kilátszik a vászon, gondolom nem is kell tovább magyarázni, miért kereslek… Elöl Battlax  BT021 van, elég mély mintával, hátulról BT023 megy le. Te mit ajánlanál a következőket figyelembe véve? A másik motoromon, az FZS600-on – a Te ajánlásodra – Pilot Road 3 volt, nagyon nagyon szeretem. Nem tudtam még megingatni, és kb. 7000 km után szinte nem is látszik rajta, hogy használtam. Tökéletes papucs, ezúton is köszönöm a remek ajánlást.

michelin
BMW R 1100 R

Nem vagyok egy sportos vezető, szoktam gyorsan menni, de a határaim nem túl tág teret engednek. Viszont igyekszem fejlődni, egyre jobban is megy a vezetés. A használat felét egy napi 50 km-es ingázás teszi ki, a másik felét túrázás, élménymotorozás. Évente kb. 8000 km-t megyek összesen. A két legfontosabb szempont: tapadjon esőben is, és tartós legyen, nem szeretnék évente gumit cserélni, nincs is hozzá meg a kedvem, ha érted mire gondolok.

Válaszodat köszönöm: Máté

VÁLASZ

Kedves Máté! Valóban nem szükséges tovább magyarázni, elég intő jel ez mindenki számára – a gumi vázát felépítő szövet- és fémréteg megjelenése már nem az az állapot, amikor lábtartóig kell dönteni a gépet, legalábbis nem önszántunkból. Az 1100 RT gumi kérdésében van egy igen komoly gond, méghozzá a 18 colos hátsó kerékméret, ami egy nagy szűrő most a gumik terén. Sok opció nincs, a most fent lévő hátsó BT023 az egyik olyan lehetőség, amit gyártottak ebben az átmérőben is.

Helló, már a Michelin is gyárt 18-as hátsót!

Azért van jó hírem is: a Michelin Pilot Road3 szintén elérhető ebben a méretben és a standard elsőben is. Ez az első olyan abroncs, ami a gyártó speciális lamellarendszerével ( XST ) készült, mely kifejezetten a profi vízelvezetést szolgálja. Ez volt az alap a Road4, továbbá az új Road5 fejlesztése során is.  Itt már a  beszerezhetőség lesz a nagyobb kérdés, ugyanis már nem gyártják, azaz szép lassan megszűnik ez a mintázat. Ez azért lenne nagyon kézenfekvő és biztos választás számodra, mert egyrészt már jó tapasztalataid vannak a  gumival, másrészt esőben kiváló és a hosszútávot is jól tűri – két szezont nyugodtan alapozhatsz rá, gyakorlatilag az összes kitételnek megfelelne amit felsoroltál. Újabb abroncsok közül, ami legalább ezt a szintet hozza, mint az előbb említett szett, az a Bridgestone T31. Teljesen új abroncs, az előző modellhez képest kifejezetten előtérbe helyezték a nedves tapadást, és eszerint alakították ki a mintázatot is – remek köpeny.