GumiGuru: A pályamotorommal ingázom – na, erre találj gumit!

GumiGuru: A pályamotorommal ingázom – na, erre találj gumit!

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

 

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Egy 2002-es Kawasasaki ZX6R-rel közlekedem naponta, emellett rúrázok ritkán (nagyon tetszett a “Pár száz kilométer az nem túra, csak motorozás” válaszotok :), illetve 2018-ban nekiálltam amatőr, azaz “tehetségkutató” versenyeken pályázni. Most Conti SportAttack 3 van a gépen (120/70 – 180/55), ami eddig mindhárom közegben jól teljesített, le a kalappal előtte, de a napi ingázás az M0-on és az M3-as autópályán teljesen másképp gyalulja a gumit, mint a pályanapok. Korábbi írásaitokat visszaolvasva az körvonalazódik bennem, hogy a három homlokegyenest eltérő felhasználást két csoportba szedném gumi szempontjából:

1. Sportgumi (a meglévő, esetleg túrásabb) utcára és túrára,

2. Versenygumi pályára, amit két tartalék felnire szerelnék fel, hogy ne kelljen a pályanapon a gumissal szenvedni.

Ezzel kapcsolatban lenne két kérdésem:

– Jó ötlet-e egyáltalán az elképzelésem, illetve mekkora veszélye van, ha házilag cserélgetem a kerekeket, tekintve, hogy van műszaki érzékem, szerszám is akad, de nincs (még) sok gyakorlati tapasztalatom?

– Milyen pályagumit ajánlanátok, ami – a fenti módszerrel – utcán is használható, amíg kiérek a ringre?

Válaszotokat előre is köszönöm, üdvözlettel:

Angyal Levente

VÁLASZ

Kedves Levente! Elképzelésem szerintem teljesen kivitelezhető, ha nincs külön pályamotorod, akkor a felnik cseréjével a legkényelmesebb megoldani a kérdést, hiszen valóban macera minden egyes alkalom előtt és után a gumisnál sorba állnod. Mivel említetted, hogy napi szinten is használod a motort, így a félig utcára-félig pályára tervezett gumik sem szerepelnek a listámon, mert nagyon hamar el fognak kopni. Utcára én maradnék  egy sportabroncsnál, már csak azért is, mert aki pályázik, az szerintem utcán sem fogja elspórolni a gázt kanyarokban.

Slick vagy mintás versenygumi?

Pályázáshoz egyértelmű: slick a legjobb vagy mintás versenygumi és gumimelegítő. Az, hogy konkrétan melyiket javaslom, az már egy teljesen más kávéház, mert ha nagyon nagyon idealisták akarunk lenni, akkor minden pálya és időjárási körülményt mást kívánna, persze ehhez a pályán kell cserélned a felniket. Ráadásul a csere sem ördöngösség: legyen jó nyomatékkulcsod, első-hátsó emelőd, és még pár alapvető szerszám, no meg – amit sokszor elfelejtenek – a menetrögzítő. Hidd el, gyorsan belejössz, és utána gyerekjáték lesz.

slick
Kawasaki ZX-6R

Melyik márka legyen? Nos, személy szerint nagyon szeretem az SC2-es Pirelliket, Dunlop D212GP-t PRO 3 keveréktől felfelé esetleg, vagy tartósabb megoldás a Racer egy medium keverékkel. Metzelernek van “edző” slikje a Racetec CompK néven, nem kifejezett éles versenyabroncs, de rendkívül tartós, és hidd el, ennek dacára remekül tapad. Emellett a Bridgestone V01, V02 is a tartósabb darabok között szerepel a megfelelő keverékekben persze. Ezekkel – mármint a mintás típusokkal – utcán is mehetsz, hiszen rajtuk van az E-jelzés.

4sr HUngary