Olvasói: „Jogos a 300 000 forintos csekk...”

Olvasói: „Jogos a 300 000 forintos csekk...”

- Kategória: Vélemény

Balázs ismét tollat ragadt, és ezúttal is görbe tükröt tartott a mohó motorosok elé...

 

Sziasztok! Ha megengeditek, a tavalyi GSX-R-baleset után újra megosztanám, hogy mi jár a fejemben. Előre szólok: a „keményvonalas” motorosok megint nem lesznek boldogok... Talán kitaláltátok, az elmúlt napok balesetei miatt ragadtam tollat.

Városban 140? Már bocs, de hülye vagy?

Három nap alatt három motorbaleset történt. Ketten kórházban vannak, egy kevésbé szerencsés társunk pedig életét veszítette. Mi a közös bennük? Az, hogy ők hibáztak, egyszerűen túlvállalták magukat. Erre mi történik: a híradóban önjelölt szakértők mantrázzák, hogy „törmelékes volt az út...” Nyilván csak az út hibája - megáll az eszem, hogy kik nyilatkoznak a nevünkben.

Utólag kár okoskodni, de ugye mindenki látja, hogy mennyire más ívet ír le és másként van ledöntve a két motor? Mélyebbre döntéssel meg ellenkormányzással védhető lett volna az ütközés...

Ezúttal hiába is védeném a többi bukósisakost. Egyszerűen elkapta őket a hév a hosszú téli szünet után. Persze rögtön jöttek is az autós fórumokon a mémek, hogy „Minek vigyázzunk a motorosokra, ha ők sem tudnak magukra?”

Ha nem is követtek el valós gyorshajtást a srácok, többel mentek, mint amennyivel be tudtak volna fordulni. Ráadásul még el sem ült a vihar körülöttük, ma jött az újabb önjelölt Rossi, ezúttal Borsodból.

Miskolcon, városban 131-gyel, vagyis óra szerint 140-nel száguldott el a rendőrautó előtt. Le is kapcsolták a zsaruk, és megkapta a - teljesen jogos - 300 000 forintos csekket meg 8 pontot.

Tudod, mit jelent a 140-es tempó? Amíg kimondod: Mekkora barom vagyok!, máris 60 métert tettél meg. Vagyis ha hatvan méterre tőled lelép valaki a járdáról, már el is ütötted, és semmit nem tehetsz ellene.

Nem elég? Tessék egy kis hangzavar!

Pécsen áll a bál a töküres kipufogók és a tiltáson üvöltetett motorok miatt. Csak idő kérdése, hogy mikor elégeli meg valaki a vasárnap délutáni, öncélú hangzavart. Utána meg mutogatunk, hogy mekkora szemét féreg, aki szidja a motorosokat, esetleg primitív módon tenni is próbál ellenük.

Nem akarok hordószónok lenni, de muszáj figyelmeztetnem mindenkit: nem az első tavaszi guruláson kell megváltani a világot. Lesz még 20 fok idén, sőt még több is. Mielőtt rám förmednél: saját magamat is figyelmeztetnem kell erre a nyeregben. Ugyanúgy csábít, hogy „nyelezzem” neki, de vár a család - muszáj hazaérnem. És neked is, mert mindenki fontos valakinek. Ismered a motoros mondást, nem?

„Ha motorra ülsz, vigyázz magadra, mert más nem fog helyetted!” Nekem mindig ez jár a fejemben, mikor leszáll a lila köd, és túlzottan húzom neki, és Neked is ezt javaslom.

Élményekben teli, balesetmentes szezont és jó utat kívánok minden motorosnak!

Üdv, Balázs

(Képek: Police.hu és Csimpojás Dávid, a nyitókép illusztráció)

Continental 2019

Facebook Comments

19 Comments

  1. Kiszely Tamás

    Előzött kanyarban . Nem kisodrodott, lehet látni megelőzte a mögötte lévő 2 kocsit és még nem jött vissza a sávba. Nagysebesség nem belátható kanyar.

    1. Pontosan. Erre ez a nyomi ‘szakértő’ meg elkezdi a téli sózást okolni. Csoda, hogy folyton ezért savaznak minket, hogy kifogásokat keresünk?!
      Lassan a TV2 is eljut a Retek Klub szintjére, pedig az nem gyenge szint.

  2. József Szamuráj Szilágyi

    Nem mindenki motoros aki vett egy motort.

    1. Az a motoros aki “nyelezi” az ezresnek vagy aki nem vesz ekkora motort és betartja a szabályokat?

      1. József Szamuráj Szilágyi

        ezerhatossal is lehet normálisan menni.

      2. /REPOST

        Elég demagóg gondolkodásmódod van. Lehet valakinek 1000-es vagy nagyobb gépe is, nem azon múlik a szabályok betarthatósága….

        (Na ezt sem értem miért tűnt el….)

  3. Mielőtt pálcát törnénk a megszólalt „szakértő” felett: velünk is készült már tévés, rádiós interjú baleset-megelőzési témában, amiből kiragadtak egy-egy félreérthető mondatot, a többi meg ment a levesbe. Szóval lehet, hogy most is erről van szó – a lényeg kimaradt a végleges anyagból, ez a szerencsétlen megállapítás meg nem. Jó lenne látni a vágatlan változatot…

    1. Egon Fazon

      Pont erre gondoltam! Nem konkrétan azt jelölte meg a
      szagértő a baleset okának, amiről beszélt.

  4. Kis Turul Károly

    Számomra a történet egyik sarkalatos pontja,az első gurulás eufóriája! Motoron még csak a 3. szezonom kezdem (51 évesen) de más járművekkel már túl vagyok az 1.5 millió km-en. Velem is megtörtént az idei első motorozáson,hogy el akart szállni az agyam. Amikor kiértem a Cruiserrel a városból,jött az érzés,hogy: Adj neki! De szerencsére tudtam magamon uralkodni,mert tudtam,hogy várnak rám otthon. A másik fontos elem az lehet,hogy a még ki nem ismert motorral akarta tartani a tempót,egy már bejáratott kiismert járművet vezető társával. Sajnos nem sikerült a saját és a motor határain belül maradnia. Bemelegítés van.Fel kell venni az “elfelejtett” motoros látásmódot, be kell járatni az ehhez szükséges izmokat. Én szeretném holnap,holnap után és még sokáig átélni a motorozás adta élményt. Sajnos neki ez már nem fog sikerülni! Legyen nekünk tanulságul. Részvétem a családnak!

  5. Az egész cikk egy szenzációhajhász vicc. A nyitókép illusztráció. Csak a balhé kedvéért. Gondolom a cikk szerzője is az. Bőven elég, ha mindenki a saját dolgával foglalkozik. Például a közútkezelő a tiszta, krátermentes utakkal. Miért jogos a 300000-es csekk? Ha valaki direkt csinálja, vegyék el a jogsiját és börtön. Ne fizessen, az nem elrettentő erejű. Megint a pénzbehajtás a fontos, nem a biztonság.
    Ki figyel kire? Mindig a nagyobbnak kell a kisebbre. Autósok is hisztiznek, ha az ukrán kamionos ráhúzza a kormányt. Itt ugyanez a helyzet. Félvakok, hülyék ne vezessenek!

  6. Nagyon igaz a cikk.
    Csak sajnos akinek szól, többnyire nem olvassa.
    Nekem gyári a kipufogóm, nem pörgetem feleslegesen a házak között, de szerintem még ez is hangos.
    Mi értelme van szándékosan zavarni a másik ember nyugalmát. Tényleg nagyon kemény meg menő motoros az akinek durrog az üres kipufogója, de egy zárt pályán ott sír hogy leköröztem MZ-vel mert az 1000 motorhoz tudás is kéne hogy ne csak egyenesben legyen gyors. Bár azért láttam már olyat hogy az újgazdag nagypofájú Hayabusást otthagyta gyorsulási versenyen egy tapasztalt gyorsulási pilóta 600-assal.
    Miért nem a tudás a menő? Miért az hogy milyen motort mg telefont tudott venni hitelből, vagy apuci pénzéből?

  7. Ádám Trnovszki

    Nagyon igaz amit írt, de sajnos én is tartok tőle, ahogy LaciK is írja, ismét nem jut el azokhoz akiknek szól.
    Szintén nekik szólna az is, hogy az “úgy játszok a saját életemmel ahogy akarok” duma csak a versenypályán (ott is részben) igaz! Ugyanis ha félbedarálsz a 200 kg-os sportgéppel egy családi egyterűt, simán vége a családfának…..

  8. @KutyaZX14:disqus
    A városban száguldozónak legalább bevonták a jogsiját?

    1. Nem, ahhoz kevés a 131-ért járó 8 pont 🙁

  9. József Szamuráj Szilágyi

    három nap alatt három motorosbaleset….az autósok naponta hatosával pusztulnak azt már megszoktuk. nem téma? Miért nem?

  10. Adam D Nemeth

    Ugyan már… 140 az egy éppen kettesbe váltott motor. Ki nem ment úgy városban mikor sportmotorja volt? Pf

    1. Jelen! 🙂 Lehet húzni neki, szoktuk is, de a város az teljesen más tészta.

Válasz