Újabb motorosbarát szalagkorlát a Mátrában – köszönjük!

Újabb motorosbarát szalagkorlát a Mátrában – köszönjük!

- Kategória: Hírek

Igaz ugyan, hogy néhány napot még várni kell a kellemes tavaszi időre, de az első túránkat már elkezdhetjük szervezni. Ha adhatunk egy tippet, induljatok a Mátrába, ahol újabb szakaszokra került friss aszfalt és motorosbarát korlát!

 

Nem túlzás azt mondani, hogy az egyik legszebb környezetben kanyargó hazai út a Gyöngyöst Egerrel összekötő 24-es. Sajnos azonban a hatvan kilométeres aszfaltcsík állapota a legtöbb részen rossz, néhol kritikán aluli. Ez persze nem meglepő, hiszen az utóbbi évtizedben az egyetlen nagyszabású felújítás a parádsasvári hegyiversenyeknek otthont adó szerpentint érintette.

Újabb motorosbarát szalagkorlát a Mátrában

Tavaly év végén azonban a 24-es egy újabb része is felkerült a túrázáshoz ajánlott kategóriába, ugyanis kicserélték a kopóréteget a 2408. számú, Pásztóra vezető út torkolata és Mátraháza között, mi több, itt is motorosbarát szalagkorlátot telepítettek a kanyarok külső íveire! Köszönjük!

Újabb motorosbarát szalagkorlát a Mátrában
Az egyik kedvencünk a 2016-ban felújított parádsasvári szerpentin. Most három kilométerrel bővült a biztonságos szalagkorlát hossza a 24-esen, amit a hétvégén személyesen csodálhattunk meg a Mátrában

Több mint 330 millió forintot költöttek erre a három kilométerre, és a nemrég megejtett kirándulásunk alkalmával meggyőződhettünk róla, hogy nem lehet panasz a kivitelezőkre – színvonalas és szó szerint életmentő munkát végeztek a 24-esen.

Az azonban már nem jó hír, hogy az igencsak ramaty Mátraháza-Gyöngyös etap újraaszfaltozására, valamint a Galyatetőt és Mátrakeresztest érintő 2408-as út teljes helyreállítására nincs forrás 2019-ben.

Kapcsolódó anyag: Az első motorosbarát szalagkorlátok a Mátrában

Megkerestük a Magyar Közút Zrt.-t, ahol elmondták, hogy a siroki találkozóra igyekvő motorosok is új aszfalton roboghatnak majd a júliusi bulira, hiszen még idén megújul a 24-es egy újabb szakasza nagyjából öt kilométer hosszan, Sirok közelében.

Continental 2019

Facebook Comments

7 Comments

  1. Én meg azt javaslom, hogy eszetekbe ne jusson a hazai utakon motorozni, mert hiába a pár kilométer felújítás – hova szarjak, 330m forint UTAKRA, stadionokra meg milliárdok – ha az eljutás a “felújított szakaszokra” életveszélyes. Az nem opció, hogy egy útnak pár km-es szakasza megújul. Inkább guruljatok ki Ausztriába, Szlovákiába, vagy szinte bárhova – jobb utakkal találkoztok. Méghogy nincs pénz 2019-ben további felújításra. Hát a kurva anyátokat, azt. Bocsánat.

    1. Bagyó Márton

      Teljesen egyet értek veled! Minősíthetetlen utakon kell menni azért 100 km-eket hogy max10 km jó utat találjunk. Irány Ausztria!

      1. Ja, irány Ausztria. Utána meg jön a Facebook poszt, hogy milyen aljasok az osztrák zsaruk. Levették a rendszámot az üvöltő dob, az ezeréves fékolaj meg a csálé rendszám miatt? Nahát… Fasza utak vannak Ausztriában, tény. De a magyar motorok harmada simán elhasalna ott egy igazoltatáson.

  2. Rosszak az utak a Mátrában? Muhaha. A parlamenttől 200 méterre olyan pocsék minőségű az aszfalt (pl. Kálmán Imre u.), hogy háborús filmet lehetne forgatni rajta…

Válasz