Jön az elektromos Kawasaki ZZR?

Jön az elektromos Kawasaki ZZR?

- Kategória: Hírek
1

Vázként szolgáló akkumulátor? Úgy látszik a kawások nem tudják elengedni a fura koncepciót…

Aki – hozzánk hasonlóan – cserélt már akkumulátort egy ZZR1400-ban, minden bizonnyal felemlegette a japán mérnököket és az ő szüleiket… Tegyük fel, hogy lemerült a telep – mit csinálsz egy „átlagos” motoron? Leveszed az ülést, bebikázod az akksit, és viszlát. Ezzel szemben a ZZR-en leveszel három-négy idomot, egy gumipántot, egy fémkonzolt, és ha elég kicsi a kezed, máris kihúzhatod a váz üregébe (!) süllyesztett Yuasát…

Vázként szolgáló, cserélhető akkksit fejleszt a Kawasaki

Hasonló megoldás köszönt vissza a zöldek minap bemutatott szabadalmában, amellyel új elektromos motorjuk terveit védték le. Nem valami egyszerű a szerkezet: a motor mellé rögzített állványra lehet kiemelni a méretes akksicsomagot, mi több, ehhez meg kell bontani a vázat is, ami felveti, hogy így kevésbé lesz merev a szerkezet.

A villany-Kawasaki oldalról…

Persze erre is gondoltak, ezért maga az akkumulátorcsomag is hozzájárul a váz merevségéhez, vagyis néhány erőforráshoz hasonlóan teherviselő elemként építik a motorba. Akárhogy is, ez a szabványos, cserélhető akksicsomag nem váltja ki a töltést, hiszen a komoly beavatkozás és a csak állvánnyal végrehajtható csere miatt útközben aligha áll neki bárki, hogy kikapja a méretes pakkot.

…és szemből, ahonnan már tisztán látszik, hogy a váz részeként van beépítve az akksi

Ugyanakkor a szabadalom egyértelmű jel, hogy a Kawát is komolyan foglalkoztatja a nagy hatótávú és nagy teljesítményű villanymotor fejlesztése, ami a képek szerint a korábbi ZX- és ZZR-sorozatok formavilágát örökölheti.