Jön az elektromos Kawasaki ZZR?

Jön az elektromos Kawasaki ZZR?

- Kategória: Hírek

Vázként szolgáló akkumulátor? Úgy látszik a kawások nem tudják elengedni a fura koncepciót...

 

Aki - hozzánk hasonlóan - cserélt már akkumulátort egy ZZR1400-ban, minden bizonnyal felemlegette a japán mérnököket és az ő szüleiket... Tegyük fel, hogy lemerült a telep - mit csinálsz egy „átlagos” motoron? Leveszed az ülést, bebikázod az akksit, és viszlát. Ezzel szemben a ZZR-en leveszel három-négy idomot, egy gumipántot, egy fémkonzolt, és ha elég kicsi a kezed, máris kihúzhatod a váz üregébe (!) süllyesztett Yuasát...

Vázként szolgáló, cserélhető akkksit fejleszt a Kawasaki

Hasonló megoldás köszönt vissza a zöldek minap bemutatott szabadalmában, amellyel új elektromos motorjuk terveit védték le. Nem valami egyszerű a szerkezet: a motor mellé rögzített állványra lehet kiemelni a méretes akksicsomagot, mi több, ehhez meg kell bontani a vázat is, ami felveti, hogy így kevésbé lesz merev a szerkezet.

A villany-Kawasaki oldalról...

Persze erre is gondoltak, ezért maga az akkumulátorcsomag is hozzájárul a váz merevségéhez, vagyis néhány erőforráshoz hasonlóan teherviselő elemként építik a motorba. Akárhogy is, ez a szabványos, cserélhető akksicsomag nem váltja ki a töltést, hiszen a komoly beavatkozás és a csak állvánnyal végrehajtható csere miatt útközben aligha áll neki bárki, hogy kikapja a méretes pakkot.

...és szemből, ahonnan már tisztán látszik, hogy a váz részeként van beépítve az akksi

Ugyanakkor a szabadalom egyértelmű jel, hogy a Kawát is komolyan foglalkoztatja a nagy hatótávú és nagy teljesítményű villanymotor fejlesztése, ami a képek szerint a korábbi ZX- és ZZR-sorozatok formavilágát örökölheti.

Continental 2019

Facebook Comments

1 Comment

  1. Rácz László

    Egyenlőre nekem fenntartásaim vannak az elektromos motorok elterjedését illetően. Egyszer már egy győri vállalkozás megkeresett azügyben, hogy forgalmazzak elektromos nagymotorokat, de nekik is leírtam, hogy jelenleg még a motorosok zöme imádja a motorja hangját, és semmi pénzért nem cserélné le egy úgymond halkan suhanó motorra! Az egyéb hátrányokról, mint a vételáruk, korlátozott hatótávolságuk, hiányzó szerviz hálózat, a idővel szükségessé váló akkucsere költsége, otthoni javíthatóság hiánya, már nem is beszélve.Csak egy információ: Egy 60V 20Ah-s lithyum akkupakk – megbízható forrásból, garanciával beszerezve – 290000 Ft-ba került. Nagyon kell vigyázni a Kínából származó egyénileg beszerzett (Aliexpress!) akkukkal, mert nagy franc még az oltárkép is! Az olcsó ár drága lesz, ha az akkupakkod 1 évig sem bírja, és rohamosan csökken a hatótávod!

Válasz