GumiGuru: Mekkora tömegtől indokolt az erősített, GT abroncs?

GumiGuru: Mekkora tömegtől indokolt az erősített, GT abroncs?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Kawasaki ZZ-R 1100-ra mennyire lenne jó választás a Pilot Road 4GT változata? Mire lehet számítani ezzel kapcsolatban, változtat bármit a gép viselkedésén? Ami a motorozási stílusomat illeti, rendszerint kisebb távokat megyek, illetve hosszabb-rövidebb túrákra használom a Kawát. Mi lenne a megfelelő abroncs és mennyi helyes guminyomás ?

Válaszotok előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Érdeklődő! A ZZR1100 esetén nem érzem indokoltnak az erősített szerkezetű abroncs használatát, mivel nem követeli meg a motor súlya – pontosabban tömege -, hogy  ilyen abroncsot használjunk. Akkor van szükségünk ilyen felépítésre, ha a motorunk menetkész tömege a 300 kg határán mozog, ennél viszont jóval könnyebb a Te motorod.

Háttérben a Pilot Road 4, hozzánk közelebb pedig a – hasonló futásteljesítményű – Bridgestone T30

Így ebben az esetben a hagyományos felépítésű köpenyt javaslom, főként, hogy a leírásodból úgy tűnik, jobbára egyedül motorozol. Hogy mire számíthatsz a PR4-gyel? Úgy gondolom, a motor tudását tökéletesen lefedi ez az abroncs, és a stílusodhoz is passzol. Hamar melegszik, jól irányítható vele a motor, hisz’ egy sportgumi karkaszára építették fel ezt a spéci anyagkeveréket, továbbá, ha eső áztatta szakaszra érsz vagy elkap az eső motorozás közben, akkor sem kell félrehúzódnod, nyugodtan haladhatsz tovább a cél felé, mert nedves aszfalton is kiválóan működik. Guminyomás tekintetében nincs szükség változtatásra, a gyár által meghatározott értéket javaslom, amit megtalálsz a motorra ragasztott matricán és a gépkönyvben is.

4sr HUngary