Olvasói: Megéri motoros navigáció helyett okosórára váltani?

Olvasói: Megéri motoros navigáció helyett okosórára váltani?

- Kategória: Vélemény
5

Érdemes fejleszteni, de ez esetben semmi nem indokolja, hogy szakíts a jól bevált módszerrel…

Sziasztok! Szemeztem a motoros navigációkkal (ez lenne az első motoros GPS-em), de mindegyik nagyon drága sajnos… Egy valamire való Garmin vagy Tom Tom messze százezer felett van. Ennyiért már inkább vennék egy univerzális kütyüt (mondjuk okosórát), ami több funkciót is ellát egyszerre, és fülhallgatóval motoron is használható tájékozódásra. Mi a véleményetek? Használtatok már ilyet/ajánljátok ilyen célra? Vagy inkább másik márká(ka)t mondanátok a Garmin/Tom Tom helyett?

Motoros üdvözlettel: Tibi

Kedves Tibi!

Született már egy írásunk a témában, ahol hagyományos és alternatív készülékek szerepeltek, tudnék belőlük ajánlani többet is. Most mégis azt javasolom, első alkalommal a lehető legegyszerűbb, még éppen kompromisszummentes megoldást válaszd, és akkor lépj tovább, ha valóban többre van szükséged.

Okosóra, telefon vagy GPS legyen?

Már 30-40 ezer forint között elérhető a kimondottan motorosoknak fejlesztett Wayteq xRider navigációs készülék (vagy ahogy helytelenül nevezi a többség: GPS), ami vízhatlan, strapabíró, egyedül a szerény fényerő miatt lehet bírálni. Kezdésként azt javaslom, tölts el egy szezont xRiderrel a kormányon – a csapatunkban mindannyian ezt használjuk, és elégedettek vagyunk vele. Már csak azért is ajánlom ezt, mert városban lépten-nyomon előfordulhat, hogy nemcsak hallanod, hanem látnod is kell a navit, hogy megértsd, éppen melyik utcát jelöli az „enyhén jobbra…”

Kár túlbonyolítani: Hevesi Béni egy egész Európát átszelő utazást teljesített az xRiderrel, szóval valószínűleg neked is megteszi majd átlagos motorozásokhoz

Utána továbbléphetsz a drágább eszközök felé, ha többre vágysz, esetleg kombinálhatod is a saját ötletedet a miénkkel: a Wayteq-hez hasonló árú Xiaomi Amazfit GTR okosórával a kedvező ár és az okoseszköz vásárlása is teljesül. Ennyiért, ilyen jó okosórát aligha találsz a piacon – igaz, ez csak bevezető ár -, hátrányként pedig csak az említhető, hogy a kisebb, 42 mm-es a praktikusabb motoroskabáthoz, de a nagyobb, 47 millis sokkal durvább akksival és hosszabb üzemidővel csábít.

Tűpontos az Amazfit GTR Glonass-GPS-e, mégsem zabálja az akksit: akár 40 órát navigálhatsz vele egy töltéssel. Csak az a kérdés, hogy a kisebb 42-es vagy a brutális akksival megspékelt 47 millis a jobb viselet. Mivel a korábbi Amazfit modellekhez többféle kiváló navigációs program is elérhető, valószínűleg ehhez is hamarosan megjelenik a friss alkalmazás

Persze az új Amazfittől függetlenül is az xRidert javaslom mint ideális kezdőszettet, s ha a következő pár túrán mégis kevésnek bizonyul, ráérsz télen vadászni egy drágább, többet nyújtó, esetleg online is működő navit.

4sr HUngary