WayteQ xRider tartósteszt – II. rész – Egy év gondtalan túrázás

WayteQ xRider tartósteszt – II. rész – Egy év gondtalan túrázás

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
5

Közel egy éve vettem kézbe az egyik legnépszerűbb motoros navigációt, a WayteQ xRider- t. Ez idő alatt több hosszabb utat, túrát tettünk meg együtt, és ezalatt (szinte) tökéletesen működött…

Ausztria, Szlovénia, Olaszország, valamint kis hazánk rejtett szegletei szerepeltek az utóbbi túrák itinereiben, és mivel az autópályákat kerülve, a lehető legszebb útvonalon haladjunk, nagy hasznát vettem a tavaly felszerelt, kifejezetten motorra fejlesztett készüléknek.

Vastag kesztyűben sem gond beütni a címet, viszont bekapcsolni annál inkább, mert a gomb kicsi és rossz helyen van. Érdemes beállítani, hogy automatikusan induljon a program a motorral együtt

Nagy hátránya az általános készülékeknek, hogy erős fényviszonyok között szinte használhatatlanok, semmit se látni a kijelzőből. Továbbá kesztyűben nem kezelhetőek, valamint az esővel sem barátok. Őszintén: az autós eszköz tíz rugóval olcsóbb, de neked mennyi kedved van a Dolomitok közepén folpackba csomagolni a navit, majd a szintén szakadó esőben folyton elővenni?! Na ugye…

Találj fogást rajta! Az xRider 700NITS fényerővel büszkélkedhet, szóval csak felfelé fordítva, déli napsütésben okozhat gondot a leolvasása. Kesztyűben kezelhető, az esőt köszöni szépen jól bírja és a vetélytársakkal ellentétben nem 100-150 ezer forint – csak 30-40 ezerbe kerül

A tesztben használt xRider nálam iGO Primo szoftverrel fut. A készüléknek nem tartozéka a program, ellenben nagyjából azt telepítünk a Windows CE platform alapra amit csak szeretnénk. A Wayteq oldalán a hardverről ezt találtam:

“Az xRIDER lelke egy kétmagos, 800 MHz-es MStar processzor, valamint egy 66 csatornás Mstar GPS vevő, amely minden körülmények között kiváló GPS vételt biztosít. A készülék memóriája 256 MB, a tárhely pedig 8 GB, amely microSD memóriakártyával tovább bővíthető. Ez a fejlett hardver megfelelő teljesítményt biztosít a legújabb navigációs szoftverek zökkenőmentes futtatására is.”

Nos, ez alapján a 8 GB-os tárhelyen lazán elfér az iGO, amely teljesen zökkenőmentesen fut. Viszonylag hamar megtalálja a GPS jelet, ezután a címkeresés és útvonaltervezés villámgyorsan megtörténik – a használtan is drágább, nagynevű riválisokhoz viszonyítva a legbonyolultabb tervezésnél is csak 1-2 másodperc volt a különbség.

Többpontos tervezés, két- és háromdimenziós nézet és „látványos utak” opció? Mindegyik nagyon hasznos, ha élménydús túrát szeretnél…

Többpontos útvonaltervezés az xRideren – igazi főnyeremény

Útvonal létrehozásánál több települést, nevezetességet érintő túrát programozhatunk fel. Előszeretettel alkalmazom ezt a funkciót: az adott napi szakasz reggelén betáplálom a fontosabb hágókat, településeket, látnivalókat, egyszer sem kell újraprogramozni – nagyon kényelmes! Az xRider egyszerűen végigvisz az úton, és nap végén a kiindulási ponton találom magam, milliónyi élménnyel gazdagodva.

Nagy előny, hogy többféle módon is kiválaszthatjuk a helyet: címkeresésnél megadhatjuk a pontos utcát, házszámot, de be is jelölhetjük a térképen a célt, s ekkor több alternatíva közül is választhatunk

Ha valami nem úgy alakulna, van lehetőség a megálló pontok törlésére, módosítására. Előfordulhat, hogy útlezárás, forgalomelterelés vagy egyszerűen csak saját tévesztésünk miatt becsúszik valami hiba, és elszalasztjuk a megállót. Ilyenkor a navigációk arra törekednek, hogy visszafordítsanak és odavigyenek a kiválasztott ponthoz ameddig át nem haladunk rajta. Itt viszont a jobb felső sarokban található “gyorsmenü gombot” megnyomva tudjuk az útvonalat módosítani: nemes egyszerűséggel töröljük a következő köztes pontot, és haladunk a következő felé, már ha nem akarsz feltétlenül megállni ott.

Meddig bírja a WayteQ xRider akksija?

Van lehetőségünk úgy beállítani a navigációt, hogy ha nincs “mondanivalója felénk” akkor kevesebb energiát használjon. A fényerőt és a világítás időtartamát is beállíthatjuk. Ekkor nem meríti az akkut, csak akkor lesz újra fényes a kijelző, ha ráböksz vagy szeretne közölni valamit a gép. Ebben a takarékos módban éppen öt órán át bírta egy töltéssel, ami a gyakorlatban egész napos motorozást jelent 3-400 kilométeres távval. Persze érdemesebb menet közben tölteni –  nekem a VFR- en gyárilag kiépített szivargyújtós aljzatom van, ezért nem okoz gondot az amperek pótlása.

Érdemes felülírni a menüben a gyári beállítást, hogy a kulcs elfordításakor automatikusan induljon és leálljon a navigáció. Így kényelmesebb használni és nem merül le megállás után

Az már csak hab a tortán, hogy télen is használhatod, ugyanis az autóban is kiválóan helytáll, főként, hogy a dobozban autós tartó és töltő is található.

Tervezz egyszerűen, számítógépen és navigálj iGO-val!

Sokan nem tudják, hogy nem kell a kis kijelzőn pötyögni: az ITN Converter nevű program segítségével otthon a számítógéped előtt ülve is megtervezheted a túrádat. Ez a program a létező összes navigációs platformra kompatibilis fájlt hoz létre – iGO, Garmin, Sygicy, Magellan, Tom Tom és még sorolhatnám. Csupán két lépés: megtervezed, majd az elmentett fájlt átmásolod a WayteQ xRiderre a Res/Itinerary mappába. Ezután már csak annyi a dolgod, hogy a készüléken a menüből megnyitod az Útvonal pontot, azon belül beolvasás, és már láthatod is a PC-ről átmásolt útvonalat.

A menü átlátható, könnyű kiigazodni rajta – nekem bejött. Az volt a legszimpatikusabb, hogy menet közben válthatunk két- és háromdimenziós nézet között

Mindent összegezve nálam erőnyerő az xRider, hiszen egyszerűen nem találtam ilyen remek ár/érték arányú motoros készüléket a piacon. A Wayteq xRider navi nagy fényereje, vízállósága és kesztyűben is pompásan kezelhető menüje révén igazi kedvenc lett nálam –  ha most kellene navigációt vásárolnom, akkor is rá esne a választásom.

4sr HUngary