Kínai sportkipufogó? Kösz, jobban féltem a motorom…

Kínai sportkipufogó? Kösz, jobban féltem a motorom…

- Kategória: Cikkek
6

Elméletben és gyakorlatban is bemutatjuk, hogy miért rossz ötlet kínai kipufogót berhelni a motorodra.

Több órányi olvasnivalót adna részletesen leírni, hogy pontosan mi is a feladata a kipufogónak és ezt miként valósítják meg a mérnökök. Nem rabolnánk a drága időtöket az egész délelőttöt kitevő olvasmánnyal, helyette röviden pontokba szedjük, mi a baj a kamu Akrákkal, Yoshikkal és miben különbözik a gyári dob a kínai másolattól.

Hamis Akrapovič? Kösz nem…

Természetesen az egyik legfontosabb feladat, hogy a motor hangja az előírt dB-határértéken belül maradjon. Ezt nagyon leegyszerűsítve úgy érik el, hogy a dob palástja és a belül futó perforált cső közé zajcsillapító anyagot, gyapotot tömnek, ami segít elviselhető mértékűre halkítani a gépet. Emellett az is életbevágó, hogy a dob gátat szabjon a gázok szabad áramlásának, többek között ezért nem egyenes, hanem kúpos, szűkülő-bővülő a paláston belül futó cső, mármint az eredetiben… Magától értetődik, hogy ha nem tervezik, méretezik a dobot, akkor  a „tuninggal” csak ártanak a motornak, beleértve a megváltozott öblítés miatt károsodott szelepeket is.

Köszönjük Dávidnak, hogy elkészítette és beküldte nekünk a fenti videót! Ebből tisztán látszik, hogy a kínai másolat csak messziről hasonlít az eredetire, de nem azért kerül kevesebbe, mert távol-keleti barátaink nem szeretik a pénzt… Silány minőségű lemez, gyenge rögzítés és pontatlan illesztés jellemzi, arról nem beszélve, hogy a belsejében nyoma sincs olyan tömésnek, ami tényleg csökkentené a zajt vagy ne égne szét az első hosszabb túrán.

Az már csak hab a tortán, hogy nyilván nincs benne E-jel, tehát itthon valószínűleg, tőlünk nyugatra pedig egészen biztos lekapják a rendszámot érte. Ha ránk hallgatsz, inkább nézel egy bontott dobot vagy rendszert, amivel a Dolomitokban meg a Glockneren is nyugodtan túrázhatsz, és nem mellesleg nem vágod tönkre a motorod.

Continental 2019