Olvasói: 35 kW-s motort vennék, milyen kiadásokra készüljek?

Olvasói: 35 kW-s motort vennék, milyen kiadásokra készüljek?

- Kategória: Cikkek, Karbantartás
1

Nem egyedi eset Viktoré, ezért megosztjuk kérdését és a választ is: mire készüljön, aki most szerezte meg az A2-jogsit?

Sziasztok! Kezdő motoros vagyok, és arról érdeklődnék, hogy milyen kötelező költségek merülnek fel egy motor vásárlását követően? Fel tudnátok-e sorolni mindet? Tehát egy kb. 35 kW teljesítményű gépnél mennyit kell fizetnem a motor árán felül vásárláskor!

Üdv, Viktor

Ma már nem megalkuvás A2-es motort venni – kényelmes crossoverek és vagány sportmotorok is elérhetőek 48 lovas teljesítménnyel. Választhatsz eleve 35 kW-os gépeket, mint ez a CBR500R, de van lehetőség a nagyobb gépek (pl. CB650R) lefojtására is

Kedves Viktor! Rögtön válasszuk is két részre a dolgot:

1. Az átírás költsége a motor korától/teljesítményétől függ, például egy ötszázas, tízéves, 35 kW-os motorra a következőket kell kicsengetned: Eredetvizsga: 15 500 Ft, Vagyonszerzési illeték: 10 500 Ft, Új forgalmi engedély: 6000 Ft, Törzskönyv: 6000 Ft, azaz összesen 38 000 forint. Ebből az eredetvizsgálat a kisebb tétel, 15 500 Ft, a kormányablakban pedig 22500 Ft-ot fizetsz. A szerény teljesítménynek köszönhetően nem igazán befolyásolja az évjárat az összeget, például egy féléves motorra is csupán 46 750 forint lenne a cech.

Tudom, benzinnel megy a motor, de azért más is akad még…

Ezek voltak a teljesen tervezhető költségek, de a második, kevésbé tervezhető összeg a motor karbantartása és a kiegészítők vásárlása. Mindenképpen javaslok – vétel előtt! – egy alapos átvizsgálást a típust töviről-hegyire ismerő szerelővel (ez sincs ingyen), majd egy általános szervizt, illetve nem árt a tél folyamán kiküszöbölni az átnézéskor fellelt hibákat, hiányosságokat sem.

Ne sajnáld a pénzt a vétel előtti (!) átvizsgálásra, mert sok bosszúságtól és kiadástól menthet meg!

Végül pedig alaposan nézd át a holmijaid, vajon minden tökéletes? Nem túl nagy/kicsi a motorosruha? Ha nem jó a méret, gyakran többet árt a protektor, mintsem használ, márpedig csak ezért viseled, hogy megvédjen. Röviden tehát első körben a tényleg alapos és hozzáértő átvizsgálás költségét és az összességében 38 ezer forintos átírást említeném, a többire pedig ráérsz a télen költeni, hogy tavasszal tényleg felhőtlenül élvezhesd a motorozást.

Sok sikert a géphez, és üdvözlünk a motorosok táborában!

Continental 2019