GumiGuru: Folyton megcsúszik a hátsó gumi – mi legyen?

GumiGuru: Folyton megcsúszik a hátsó gumi – mi legyen?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Suzuki GSR 600 K6 motoromról lenne szó, a problémám pedig az, hogy gyakran használom rövid távon munkába járásra (5 km), és városi használat során a hátsó gumi fékezésre, intenzív gyorsításra meg-megcsúszik, kanyarodni is csak óvatosan merek. Jelenleg 190/50 Qualifiert visel (nem a rá való, így vettem), elöl 120/70 ContiRace.

Milyen abroncsot vegyek a GSR600-ra?

Városon kívül rövid túrákra használom és soha nem pályázom. A rövid távú használatok miatt olyan gumit keresnék, ami hamar bemelegszik vagy egyáltalán nem kell melegíteni ahhoz, hogy biztonságosan tapadjon. A kopásállóság nem szempont, mert kevés kilométert teszek meg egy szezonban. Első körben ContiSportAttack2 vagy ContiRoadAttack2 re gondoltam. Sport vagy túra? Kíváncsi lennék Ti milyen gumipárt ajánlanátok. A segítséget előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Több apró dolog következménye lehet az, hogy ezeket a jelenségeket tapasztalod. Nos az első és talán legnagyobb gond a nem megfelelő méretű hátsó abroncs. A 180/55-17-es mérettől a következő lépcső a 190/50-17, amennyiben a szélességet nézzük. Nos ez nagyjából a lehető legrosszabb döntés, ami létezhet,

ugyanis már maga a 190/50 gumi is egy viszonylag lapos, tömpe profilú darab. Ezt egy nem megfelelő szélességű felnire szerelve még torzabb képet kapunk, ami máris sokat ront a gép motorozhatóságán.

Maga az abroncs sem tartozik már a csúcskategóriába, de annyira azért nem “rossz”, hogy ne lehetne vele biztonságosan kanyarodni. Itt leginkább az probléma fő forrása, hogy rossz méretű a gumi, a rövid távok alatt egy régebbi fejlesztésű papucs nem is melegszik fel megfelelően, továbbá a városi, fényesre kopott poros aszfalt sem a tapadás mintaképe.

Suzuki GSR600

Mindenképpen sportgumit javaslok a motorra, tapadásban ezek a legjobbak. A Sport Attack2, amit említettél egy kiváló választás lenne, szóval mindenképp támogatom az ötleted. Jól tapad, egy kifejezetten lágy gumiról beszélünk és gyorsan eléri az üzemi hőmérsékletét. Minőségi előrelépés lenne a mostani szetthez képest, de mindenképp elöl és hátul is cserélj abroncsot!

Nyitókép: Motowallpapers.com

Continental 2019