Leesik az állad: Kawasaki H2 motorral tért vissza a Bimota!

Leesik az állad: Kawasaki H2 motorral tért vissza a Bimota!

- Kategória: Hírek
5

Már a hivatalos bemutató előtt kiszivárogtak a nemrég egyesült Bimota és Kawasaki közös modelljének képei. Nehéz kimondani, de ezzel talán el is kelt a „2020 legkülönlegesebb motorja cím...”

A Valerio Bianchi, Giuseppe Morri és Massimo Tamburini (Bi-Mo-Ta) nevével fémjelzett márka korábban azzal vívott ki elismerést magának, hogy az eredetinél sokkal hatékonyabb vázat és felfüggesztést álmodott a jól ismert európai és japán erőforrások köré.

Nemrég a Kawasaki megvásárolta a vállalat részvényeinek többségét, így sejthető volt, hogy hamarosan jön egy új modell, de arra aligha számítottak a motorosok, hogy már idén láthatják a Tesi H2-t.

Bimota Tesi H2 - senki többet?

Szénszálas vázzal és gyönyörűen megmunkált alumínium alkatrészekkel támad az olasz-japán frigy első közös gyermeke, és az idom - természetesen - szárnyakat visel, hiszen ez már trend 2019-ben.

Nem lehet panasz a felfüggesztésre sem, hiszen a Honda CBR1000-ben is látott Öhlins elektronikus futómű dolgozik a Bimotában, mégpedig a Tesi védjegyének számító, függőcsapszeges kormányzással társítva. Különös részlet, hogy a jókora sárvédő szinte a kerékagyig lenyúlik, eltakarva a Brembo féknyergeket - bizonyára a még csekélyebb légellenállás miatt.

Noha műszaki adatokat még nem hoztak nyilvánosságra - sőt, hivatalosan le sem leplezték a motort -, de azt már most tudjuk, hogy teljesítménye az eredeti H2-ével vetekszik majd, azaz legalább 240 lóerővel gazdálkodhat a Tesi pimaszul szerencsés és irigyelt tulajdonosa.

Continental 2019