Marquez rendszámos (!) versenymotorja: Honda CBR1000RR-R SP

Marquez rendszámos (!) versenymotorja: Honda CBR1000RR-R SP

- Kategória: Kiemelt cikk
8

Ma végre lehullt a lepel a legjobban várt 2020-as motorról, a MotoGP-technikára épülő Honda CBR1000RR-R-ről és az Öhlins okosfutóművel megspékelt CBR1000RR-R SP-ről.

Szakítottak a japán mérnökök az eddigi építési elvvel, így a legújabb Fireblade már nemcsak kezesség és felszereltség, hanem puszta teljesítmény terén is új etalon a kategóriában. Erőforrása az RC213V MotoGP-motoron, illetve a rendszámos RC213V-S-en alapul, ami elsőre különös lehet, hiszen alapvetően különböző, sornégyes (CBR), illetve V4-es (RC213V-S) blokkról van szó. Márpedig főbb alkatrészeik megegyeznek, így például a CBR1000RR-R titán hajtókarjai, a kovácsolt dugattyúi, valamint hengereinek furata-lökete is azonos a legendás V4-esével.

Bemutatkozott a Honda CBR1000RR-R és SP

Nem meglepő hát, hogy a 2020-as CBR1000RR-R Fireblade már 14 500-at forog, és 160 kW-os, azaz 217,6 LE-s (!) csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet. Legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm 12 500-nál, míg menetkész tömege csupán 201 kg.

Galéria a 2020-as Honda CBR1000RR-R SP-ről

Természetesen a CBR1000RR-R-ből is készül még könnyebb és gazdagabb felszereltségű SP kivitel. Műszaki csemegék egész sora jellemzi az újdonságot, élen a második generációs, félaktív, elektronikus vezérlésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Öhlins NPX villával, TTX36 Smart-EC központi rugóstaggal, Brembo Stylema négydugattyús, radiálisan rögzített első féknyergekkel és ugyanolyan Brembo monoblokk hátsó féknyereggel, mint amilyet az RC213V-S-en használnak.

Galéria a Honda CBR1000RR-R-ről

Mindkét modell megkapta a többszörös MotoGP-bajnok RC213V alapján fejlesztett, elképesztő aerodinamikai hatékonyságú idomzatot és az eddigi legfejlettebb, hattengelyes Bosch helyzetérzékelőt (IMU). Utóbbi vitathatatlan erénye, hogy a korábbi öttengelyes változatnál pontosabb adatokkal szolgál a kereszt- és hosszirányú dőlésszögről, még precízebben szabályozható tehát a motor viselkedése pályán és közúton.

Nem kérdés: azért született új Fireblade, hogy a MotoGP után a Superbike-ban is diadalmaskodjon a Honda 

Nem mellesleg pillekönnyű, titán kipufogórendszer került a motorra, melyet az Akrapovič-csal közösen fejlesztettek a japán mérnökök. Ettől erősebb és könnyebb lett a motor, és így még inkább megfelel a Honda tömegközéppontosítási filozófiájának.

Akrapovič kipufogó, MotoGP-technikára épült erőforrás és 218 lovas teljesítmény jellemzi a mindössze 201 kilós menetkész tömegű Fireblade-et

A kimagasló műszaki tartalmat megkoronázza a kétféle látványos fényezés, nevezetesen a HRC-színekben pompázó Grand Prix Red és a szolidan elegáns Matt Pearl Black.

Műszaki adatok: Honda Honda CBR1000RR-R (SP)

Motorkonstrukció: soros, négyhengeres, négyütemű, 16 szelepes, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat (cm³): 1000
Szelepek száma hengerenként: 4
Furat x löket 81 x 48,5 mm
Sűrítési viszony: 13,0:1
Csúcsteljesítmény: 160 kW(217,6 LE)/14 500 f./perc.
Legnagyobb forgatónyomaték: 113 Nm/ 12 500 f./perc.
Üzemanyagtartály befogadóképessége: 16,1 liter
Váz típusa: Alumíniumötvözet hídváz
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság): 2100 x 745 x 1140 mm
Tengelytáv: 1455 mm
Villaszög: 24°
Utánfutás: 102 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Szabad hasmagasság: 115 mm
Menetkész tömeg: 201 kg
Felfüggesztés
Elöl: fordított Showa teleszkópvilla 43 mm csúszószár-átmérőjű Big Piston Fork teleszkópokkal. Állítható húzó- és nyomócsillapítás, valamint előfeszítés, 120 mm-es kerékmozgási tartomány
(SP: Fordított teleszkópvilla 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Ohlins NPX Smart-EC teleszkópokkal. Állítható húzó- és nyomócsillapítás, valamint előfeszítés, 125 mm-es kerékmozgási tartomány)
Hátul: Unit Pro-Link lengőkar és himbarendszer gáztöltésű HMAS központi rugóstaggal. Fokozatmentesen állítható húzó- és nyomócsillapítás, valamint 10 lépcsőben kalibrálható rugó-előfeszítés. Lökethossz: 137 mm
Showa Balance Free Rear Cushion központi rugóstag állítható húzó- és nyomócsillapítással, valamint előfeszítéssel.
(SP: Unit Pro-Link lengőkar és himbarendszer Ohlins TTX36 Smart-EC rugóstaggal. Állítható előfeszítés, húzó- és nyomócsillapítás, lökethossz: 143 mm.)
Abroncs elöl: 120/70 ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
Abroncs hátul: 200/55 ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
Fékrendszer
ABS típusa: Kétcsatornás
Elöl: Két 330 milliméter átmérőjű tárcsa, négydugattyús Nissin (SP: Brembo) féknyergek
Hátul: 220 mm-es tárcsa kétdugattyús Brembo féknyereggel

Continental 2019