Ütős ára lesz az új BMW F 900 R-nek

Ütős ára lesz az új BMW F 900 R-nek

- Kategória: Hírek
3

Gyakori sztereotípia - pontosabban: előítélet -, hogy a BMW embléma kéz a kézben jár a magas vételárral. Sokszor kiderült már ennek az ellenkezője, most pedig konkrétan árversenyre kényszeríti az európai és japán kihívókat az új kilencszázas.

Közös vázra és erőforrásra épül a két újdonság, név szerint az F 900 R roadster és az F 900 XR crossover. Az eredeti 853-ról 895 köbcentire nőtt kéthengeres dolgozik a párosban, legnagyobb teljesítménye 105 lóerő 8750-es percenkénti főtengelyfordulatnál, forgatónyomatéka pedig 92 Nm 6500-nál.

A2-es, 48 lovas változat is elérhető lesz az újdonságokból

Noha kéthengeres konstrukcióról van szó, azt ígérik a mérnökök, hogy a kiegyenlítőtengelyeknek köszönhetően kifejezetten simán jár a motor, mely egyébként Rain és Road üzemmódokat kap alapáron. Természetesen az ABS és az ASC (kipörgésgátló) sem hiányzik az F 900 R-ről, sőt a kedvező ár dacára színes TFT-ről olvashatóak le az adatok.

Természetesen kulcsnélküli indítás is rendelhető a modellekhez

Felárért DCT, kanyar-ABS és DBC (Dinamikus Fékszabályozás) is rendelhető, miként motorfékszabályozóval is kiegészíthetőek a motorok (MSR). Valódi világújdonság a műanyaghegesztéssel született üzemanyagtartály, mely 13 literes az R-ben és 15,5 liter benzint nyel el az XR-ben.

Reszkess, középkategória? Gazdag felszereltséggel és kedvező árral támad az új kilencszázas

Alapáron fordított villa és alumínium lengőkar felel az úttartásért, de természetesen választható hozzá Dynamic ESA felfüggesztés is. Meglepetés, hogy alapáras a 6,5 colos TFT-kijelző, miként a BMW Connectivity is, és a futóművön sem látszik a „spórolás”: fordított teleszkóppár és igényes alumínium lengővilla felel az úttartásért.

Nem kell aggódnia az alacsonyabb pilótáknak sem - többféle kialakítású, 775 és 865 mm közötti ülésmagassággal is megrendelhető a gép

A minőségi felfüggesztés, a színes TFT és a szériafelszerelésként kínált BMW Connectivity ellenére kifejezetten kedvező áron adják a kilencszázast. Az F 900 R 2,998 millió forintba kerül, vagyis olcsóbb a közvetlen riválisoknál, mint például az MT-09 (3,098 MFt) vagy a Z900 (3,149 MFt), ráadásul 211 kilós menetkész tömegével kifejezetten karcsú is.

Continental 2019