Olvasói: …és mi a villanyautót támogatjuk motorok helyett?

Olvasói: …és mi a villanyautót támogatjuk motorok helyett?

- Kategória: Cikkek, Közélet

Karesz megmondja a frankót: álmegoldás a villanyautó-támogatás, a motorok tiltása pedig káros és csak rosszat tesz a Budapest méretű városoknak.

 

Sziasztok Hegylakók! Engedjétek meg, hogy megosszam veletek az utóbbi évek kutatási eredményeit, ami a városi közlekedésről és a motorozásról szól. Egyszerű képlet, és a végén kiderül, hogy a motorozás az egyetlen jó megoldás a légszennyezés csökkentésére, legalább is rövid távon.

Szmogriadóban tiltják a motorokat, pedig azok „tisztítják” a levegőt

Pont, mint Luca széke, három lábon áll a „Motorokkal a tisztább levegőért!” program, ami egyelőre csak a mi lázálmunk, pedig sokat segítene a városon. Mutatom, milyen egyszerű lenne.

1. A Leuveni Egyetem a kifejezetten forgalmas belga E40-esen vizsgálta, hogy milyen hatással van a torlódásokra a motorok jelenléte. A vizsgált időszakban 137-138 jármű hajtott át csúcsforgalomban az úton, fejenként 14 percet rostokoltak a dugóban, mielőtt továbbjutottak. Ez pontosan

1925 óra (!) elvesztegetett idő minden egyes reggel csak ezen az egy szakaszon. Ha nevetségesen alacsony, kétezer forintos órabérrel számolunk, ez akkor is 3,85 millió forint kiesés.

Az autók és motorok mozgását vizsgálva kiderült: ha csak az autósok tíz százaléka ülne motorra, átlagosan 14-ről hat percre csökkenne a szakaszon eltöltött idő.

1925 helyett 825 óra időveszteség, 3,85 millió forint helyett 1,65 millió. Tiszta haszon.

2. Ha a villanyautók jelenlegi támogatását vesszük alapul (1,5 millió forint), abból pont kijönne egy 125-ös vagy 250-es robogó. De ne akarjunk ingyen ajándékot: legyen csak egymillió a támogatás a legalább kétmillió forintos motorokra. Bárki vehetne havi húszezer forintos részletre, önerő nélkül egy BMW C 400 X-et vagy Honda CB500X-et, a törlesztés pedig pont kijönne a parkoláson, tankoláson, szervizen megspórolt összegből – ez valóban ingyenpénz.

Ehelyett most azt támogatjuk, hogy Apu kéttonnás E-Mercije mellé (ami zöld rendszámos, tehát „környezetbarát”) Anyu is vehessen egy „zöld terepjárót”, hogy két hatalmas batárral több legyen a zsúfolt pesti utakon.

Ha a villanyautó-támogatásnál jóval kisebb, egymillió forintos összeggel segítenék a motorvásárlást, akkor is kvázi „ingyen” lenne az ingázáshoz használt robogó vagy enduró (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

3. Ha 14-ről hat percre csökken a torlódás, akkor feleannyi ideig szennyeznek az egy helyben pöfögő, gázadásra csak pár métert araszoló kocsik. Jé, rögtön felére csökkenne a légszennyezés, és nem kellett hozzá hibrid- vagy villanyautó és főleg nem kellett legyártani (újabb 16-22 tonna CO-terheléssel) azt a villanyautót?

Megtettük a magunkét: márciustól novemberig motorral járunk dolgozni – magunknak és a többi autósnak is időt spórolunk a robogózással (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

Kedves Honatyák és Városvezetők! A számok magukért beszélnek: nemcsak kevesebbet szennyez a motor, hanem az autók károsanyag-kibocsátását is csökkenti, mivel rövidebbek lesznek a torlódások. Jövőre már kétszázezer rendszámos motorkerékpár lesz itthon: ideje foglalkozni velük, ha már ingyen végzik a dugók felszámolását – nem igaz?

Continental 2019

Facebook Comments

7 Comments

  1. Nem tetszik a probléma lényegét érteni – ha kevesebb lesz az autó, akkor lopni, sarcolni is kevesebbet lehet!

  2. József Révai

    Ezt nagyon jól összeszedted! Gratula!

  3. Vagy ha nem adnak támogatást a vásárlásra, legyen átírási illeték- és teljesítményadómentes a motorok üzemeltetése is. Mert a villanyautóknak ez is jár.

  4. Ennek azért mégegyszer nekiindulhatnál, mert ugye ott a hideg, gyerek oviba-suliba, meg szerintem 10x annyi baleset ami beállítaná várost. Nem életszerű

  5. Áprilistól-októberig csak robogóval járok, de hidegben, már nem ülök fel rá.
    Jellemzően a szmogriadó télen szokott lenni.

  6. Ha nekem támogatnának egy sur-ront én azzal is boldog lennék.

Válasz