Egész pályás támadást indít a BMW 2020-ban

Egész pályás támadást indít a BMW 2020-ban

- Kategória: Kiemelt cikk

Nem elég, hogy a bajoroknál állt a legtöbb új modell az EICMA-n, idén saját módszereikkel győznék le az európai és japán gyártókat.

Három olyan motor is szerepel a BMW idei kínálatában, mely egyszerre vonzó és  jobb ára van, mint a közvetlen vetélytársaknak. Eddig azzal „érveltek” a szkeptikusok, hogy jó-jó a BMW, de borzasztó drága - most már ez sem állja meg a helyét...

Ütős roadster hárommillió alatt - BMW F 900 R

Közös vázra és erőforrásra épül a BMW két újdonsága, az F 900 R csupaszmotor és az F 900 XR crossover. Vázukban a GS-ben megismert, ám 853-ról 895 köbcentire nőtt kéthengeres dolgozik, legnagyobb teljesítményük 105 lóerő 8750-es percenkénti főtengelyfordulatnál, forgatónyomatékuk pedig 92 Nm 6500-nál.

Árban és felszereltségben is új etalon az F 900 R és XR páros

Noha kéthengeres konstrukcióról van szó, azt ígérik a mérnökök, hogy a kiegyenlítőtengelyeknek köszönhetően kifejezetten simán jár a motor, mely egyébként Rain és Road üzemmódokat kap alapáron, és az ABS és az ASC (kipörgésgátló) sem hiányzik a róluk. Mindezt megfejeli az F 900 R színes, 6,5 colos TFT-kijelzője BMW Motorrad Connectivity funkcióval, a LED-fényszóró, a LED-irányjelző, az állítható fék- és kuplungkar, valamint a 12V-os aljzat. Mindez 2 998 000 forintba kerül, azaz olcsóbb az MT-09-nél (3,098 MFt) vagy a Z900-nál (3,149 MFt), ráadásul 211 kilós menetkész tömegével kifejezetten karcsú lett.

Az F 900 R egymillió forinttal kevesebbe kerül a burkolt crossovernél és nyolc kilóval könnyebb is, viszont  az F 900 XR mellett szól a kényelmesebb üléshelyzet és a hatékonyabb időjárás-védelem

Nem fogott vastagon a ceruza az F 900 XR-nél sem, éppen befért négymillió alá, pedig alapáron jár hozzá a fordított villa, az állítható légterelő és az F 900 R-en látott TFT-műszeregység.

BMW robogó Suzuki-áron?

Hasonlóan jó esélyekkel indul a vevőkért a már 2019 elejétől kapható C 400 X robogó, mely a vetélytársaktól eltérően alapáron 6,5 colos, színes TFT-kijelzővel felszerelt, miként a LED-világításért sem kell felárat fizetni.

185 centis magasság sem felett sem szűkös a C 400 X, ami nem is csoda, hiszen nagyobb a tengelytávja, mint például K 1200 RS-é

Éppen ezért meglepő, hogy a 34 lovas és mindössze 193 kilós száraztömegű négyszázasért csupán 2,4 millió forintot kérnek, azaz kevesebbet mint egy négyszázas Burgmanért vagy Yamaha XMAX-ért.

Képek: BMW Motorrad és Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László

BikersPoison

Facebook Comments

15 Comments

  1. Azért ne felejtsük el, hogy BMW-ről van szó. Alapból sem rosszul felszerelt gép, de van néhány olyan tétel, ami extra, míg másoknál alap. F900R esetén ilyen például az egyedi menetprogramok lehetősége (pro), ami 114e Ft-os extra a BMW-nél, míg a Kawasaki Z900-nál alap. Szintén, ha feketétől eltérő BMW-t szeretnénk, az minimum +32e, de a cikkben is fotózott Style Sport piros/ezüst szín +65e.

    Ha ilyen kategóriás motort keresnék, akkor nálam még mindig a Kawasaki Z900 lenne a nyerő, nem a BMW. Nagyságrendileg ugyanannyi pénzért plusz két henger, plusz 20 lóerő és mínusz 1 kiló. Pár éve majdnem vettem egyet, mert bitang jó motor, csak hát a Suzuki GSX-S1000 még jobb…

    1. Maróti András

      Valszeg a célközönséget ez kicsit sem zavarja. Az viszont igen, hogy a Connectivity alap a BMW-ben, a többihez meg nem is rendelhető. (Nekem is többet érne +2 henger, de nem vagyunk egyformák)

      1. 2020-tól a Rideology alap a Kawasakiban. Ugyanakkor nem tudom, hogy mennyivel tud többet vagy kevesebbet, mint a BMW Connectivityje. Valahogy motorban sosem vonzott a mobilos kapcsolat.

  2. Nem kéen kiírni, hogy reklám?

    1. Gelencsér Imre

      Kapufa. Pont a Hegylakók akik beleállnak és mindig kiírják, ha fizetett tartalom… De nem lepődök meg. Ha BMW, akkor kötekedjünk: ez már lassan sorminta lesz.

      1. Egen, egy meg sem jelent gépről írják le, hogy mennyire fasza – ez tényleg a beleállós, objektív újságírás. 😀 Majd a média maszlag ledarálása után (állítható fék-kuplungkar, mint extra, muhahahaha) “kifejezetten karcsúnak” nevezik a konkurenciánal kb. 20 kilóval nehezebb motort….

        1. Gelencsér Imre

          „egy meg sem jelent gépről írják le, hogy mennyire fasza”

          Az megvan, hogy nem használtak jelzőket? Tehát nem írták, hogy fasza vagy sz@r, csak Te akarod belelátni.
          Leírták az adatait, meg azt, hogy állítólag nem rázkódik, de majd kiderül a teszten.

          Bár ennyire lenne csak részrehajló pár politikai lap mint ez a beharangozó 😀

          1. “egyszerre vonzó és jobb ára van”
            “Ütős roadster”
            “kifejezetten karcsú”

            Próbáld újra.

          2. Roppant nehéz lehet neked.

        2. “kifejezetten karcsúnak” nevezik a konkurenciánal kb. 20 kilóval nehezebb motort..”

          Kawasaki Z 900: 212 kg
          BMW F 900 R: 211 kg

          Tudom, Te a Yamahára céloztál. Hozzáértésedről tanúskodik, hogy az MT-09 tömegéhez hasonlítod, amin képtelenség elvinni egy utast a sarkon túlra, olyan kínpad a nyereg (taoasztalat). Az ülésben mellesleg nincs szivacs (!), hogy olcsóbb legyen…

          https://hegylakok-cdn-jjhnzspy.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/tommot-ules-mt-09-1.jpg?x28224

  3. De jó, hogy nem kell most új motort vennem 🙂
    Tényleg nehéz lenne dönteni, h egy extrás CB650R, GSX750S, széria F900R vagy inkább egy használt, kétéves valami brutál vas. Mindegyiknek három misi a vége.

  4. 3 milla alatt van a 790 Duke is. 169 kg szárazon, ami gondolom nem lehet sokkal több 189 kg-nál. A BMW 203 kg. Kiemelni ilyet a cikkben, hogy alapon jár hozzá fordított lengővilla? Ha meg már parasztvakítás, akkor a dukeban van oda vissza működő gyorsváltó! Nincs bajom a BMW-vel, csak kb úgy hangzik a cikk, mintha közel távol ne lenne vetélytársa.
    Ettől függetlenül egyiket sem venném meg újonnan, mert azért meg van annak az ára, hogy ilyen “olcsó”! A dukenak pl a fékei nem a Brembotól vannak. A villák sem állíthatók teljesen. Persze motorozgatni jók ezek, de ha valaki megszokta, milyen az, hogy fog a fêk mint az állat, illetve a futóművet is tudja hangolni, akkor ezek biztosan hiányozni fognak. Gyanítom a BMW sem fullos.

  5. Gespann Stefan

    Gondolom senki nem nézett utána, miért ilyen nagy szám a 3 milkás ár. Németben az F 900 R vagy ezer euróval drágább a Z900/MT-09-nél. Meg azt se feledjük, milyen értéktartása van a BMW-nek… Nem azért jó ár, mert most keveset fizetsz, hanem mert 5-10 év múlva sokkal többet kapsz vissza eladáskor.

    1. nem 3 milka az ára…..3.9-ről indult a konfigurátorban. mindenféle extra nélkül.

      1. Gespann Stefan

        Bocs, de szerintem benézted 🙂 Az F 900 R nincs három milla, az XR mozog négy körül.

Válasz